Ingrid was in LONDON!!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Ingrid was in LONDON!!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Ingrid was in LONDON!!!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

13 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Afgelopen weekend heb ik een stad bezocht die ik al heeeeeeeel lang eens wilde bezoeken. Wanneer je geen behoefte hebt in weer een lang verhaal: HET WAS GEWELDIG!!!

Afgelopen zaterdagavond 6 November was het eindelijk zo ver; de avond van tevoren mijn tas ingepakt zodat ik vanuit stage meteen door kon. Snel een hapje gegeten (overigens een heerlijke zelfgemaakte salade met tomaat, brie, en ananas!), gedouchted en met Brendan en Ann meegelift naar het station. De trein zou om 19.55 uur vertrekken, met een overstap in Crewe. Om 22.45 uur kwam ik aan in Londen. In de metro uitgezocht hoe ik moest reizen en een kaartje gekocht (van 4 pond!),en in de metro gegaan. Ik hoefde niet lang te wachten, slechts 1 minuut, en na een paar minuten kwam ik aan in Royal Oak (het metrostation vlakbij het hostel) en vanuit daar was het een paar minuten lopen. Op de bel reageerde niemand, maar iemand kwam toevallig aanlopen en liet me binnen. Natuurlijk kon niet alles meezitten en was het kantoor gesloten... (voor 10 min. stond er op de deur). Na wat wachten kwamen er anderen binnen en één van hen was zo vriendelijk me te helpen en haalde iemand voor me. Uiteindelijk kwam alles dus toch nog goed! :D
Het hostel is vergelijkbaar met hetgeen waarin ik samen met Liesbeth in Rome heb geslapen. Schoon is anders dus en er is één douche + wc voor 9 kamers... Maar ach ik betaalde maar 19 pond voor 2 nachten dus ik neem het gewoon voor lief :D Ik neem het maar gewoon zoals het is!
Morgen zal het echte avontuur beginnen en ga ik de stad verkennen. Hopen dat het weer een beetje meezit voor me (en voor de anderen hier ;)) Ach en anders pak ik mezelf gewoon goed in!

Zondag: het was een indrukwekkende, vermoeide, heerlijke, koude, maar voldane dag...
Vannacht redelijk geslapen. Had oordopjes in (mijn redding in hostels) maar die verloor ik al halverwege de nacht, dus wel wakker geworden tussendoor. Ik durfde niet teveel te woelen, want elke beweging die ik maakte deed het hele stapelbed bewegen; erg verveldn voor degene die onder mij slaapt ;) Maargoed, na het ontbijt (simpel maar begrijpelijk voor de prijs) naar de metro gegaan en zo was ik om 09.00 uur al op weg naar Buckingham Palace. Toen ik daar uit de grond kwam stond iemand van zo'n Hop On Hop Off bus (jeweetwel zo'n tourbus) tour te verkopen. Het zou inclusief een 'cruise' over de Themes zijn. Ik heb een folder meegenomen en ben eerst maar een koffie bij de Starbucks gaan drinken. Daar heb ik op mijn gemak die folder doorgekeken en het leek me wel wat! Dus een kaartje gekocht en de bushalte opgezocht. Na 10 minuten wachten kwam er zo'n mooie grote rode dubbeldekker, stapte ik in, plugde ik mijn ontvangen oordopjes in, en de rondleiding kon beginnen! Zeker een ideale manier om in een korte tijd veel van een stad te zien en te weten te komen :D
Na 1,5 uur was mijn concentratie toch wel op, dus toen ik na 2 uur rijden bijna een heel rondje door Londen gereden had ben ik uitgestapt. Een heerlijk klein en gezellig (dat woord bestaat niet in het Engels trouwens...) restaurantje gevonden en heerlijk gelunched. Helaas waren ze al door de Tiramisu heen, dus daar ging mijn favo Italiaanse dessert :( Daarnaast was het ook een mooie gelegenheid om op te warmen, want de Tourbus was een opendubbeldekker dus was behoorlijk koud geworden bovenin.
Weer opgewarmd begon ik aan mijn stadswandeling, en wonder boven wonder bleef het mooi weer (terwijl er veel regen voorspeld was). Daar genoot ik volop van! Van Buckingham Palace door St. James Park naar de Big Ben en van daaruit naar London Eye. Daar even rondgehangen, geinformeerd voor een ticket in het megaluze en moderne reuzenrad. Langs de Themes verdergelopen over de Londense Ramblas (je weet wel die lange straat richting de haven in Barcelona). Hier stonden ook verkoopmannen en verklede mensen die gaan bewegen als je ze wat geld geeft.
Maargoed, daarlangs dus en over de brug naar St. Pauls Cathedral. Van verre hoorde ik al de klokken luiden, vanwege een mis die waarschijnlijk ging beginnen. Verder niet bij stilgestaan, dus op mijn gemak buiten foto's genomen. Op een gegeven moment bedacht ik me toch maar om binnen een kijkje te nemen, en las op mijn gemak alle regels (tja Engelsen houden van regels!). Op een gegeven moment zag ik een bordje dat er een mis zou starten om 15.15 uur, waarbij ik dacht dat het al geweest was. Een stuk verderip werden de misboekjes uitgedeeld en bedacht me (ja helemaal uit mezelf :D) dat het best interessant zou zijn om zo'n mis bij te wonen. Terwijl ik een plaats zocht, keek ik op mijn horloge en vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats...
Daar zat ik, het koor begon te zingen en de mis was geopend. De gehele mis was met een mannenkoor en de pastoor had interessante dingen te vertellen. Geweldig dat ik 'toevallig'in de mis van St. Pauls Cathedral in Londen terecht kwam! Na een uur was ik weer heerlijk relaxed, maar ik kon niet te lang stil blijven zitten. Het was inmiddels al 16.15 uur en over 45 minuten zou het donker zijn. Dus de kerk uitgegaan en mijn wandelroute hervat. 'Het monument' was ik op de een of andere manier voorbij gelopen, maar ik was te moe om ervoor terug te lopen. Even later was het zover en was ik op de eindbestemming van mijn wandeling aangekomen: De Tower of London. Helaas was het al te donker om goede foto's te maken...
Vandaaruit ben ik op de boot (de zogenaamde cruise) gestapt naar de London Eye (dat mega reuzenrad) waar ik om 19.00 uur in zat. Prachtig mooi uitzicht over het lichtgevende Londen!
Daarna was het tijd voor een snelle hap bij de Mac en na uitgezocht te hebben hoe ik weer thuis (lees: hostel) zou komen, dommelde ik in slaap in de metro. Dat lukte niet al te goed, want de trein maakte de hele weg een naar geluid en moest om de haverklap stoppen voor een rood sein, zo moest ik geloven.
Never mind, ik kwam uitgeput en voldaan aan in het hostel. Ik had prachtige dingen gezien en gedaan in een hele korte tijd. Ik was ontzettend dankbaar voor het weer; dat ik de hele dag buiten heb kunnen lopen zonder een regendruppel gevoeld te hebben. Regen kan zo'n dag toch aardig in het water laten vallen ;) Londen is tot zover een geweldige stad!!!

Maandag: Ik kan me weinig dagen herinneren herinneren dat ik me zo moe en uitgeput heb gevoeld... Het is het wel allemaal waard geweest. Vandaag weer redelijk op tijd opgestaan, na een redelijke nachtrust in het gevoelige stapelbed ;) Rond 10 uur was ik bij het metrostation van London Zoo en liep ik door Regents Park naar de ingang. Helaas begon het met regenen toen ik gratis door de entree was gekomen (omdat ik in Chester Zoo werk). Gelukkig warden er veel binnenverblijven etc. om te bezichtigen. De zoo viel me alles behalve tegen en heb genoten van elk moment dat ik er was; ja ook ondanks de regen, zo makkelijk laat ik mezelf niet kennen!
Het was heerlijk rustig dus veel dieren waren goed van dichtbij te observeren. Ook heb ik hier en daar een praatje met het personeel (en met een kritisch oog naar hen gekeken...). Ik heb genoten van de ouderwetse verblijven, die toch gemoderniseerd zijn waarbij wel de oude stijl behouden is. Dus oude, maar degelijke binnenverblijven en omheiningen, met voldoende ruimte, natuurlijke aankleding en voldoende verrijking.
De zoo is niet heel groot, maar heb toch de hele dag er gespendeerd. Aan het einde van de middag (tegen vieren) was ik voldaan en was ik zeer tevreden met mijn bezoek. Voordat ik vertrok werd ik gevraagd aan een onderzoek mee te doen (enquête) en heb ik duidelijk mijn positieve standpunt laten weten.
Daarna in de metro op weg naar de drukke winkelstraat, Oxford Street. Zodra ik daar aankwam had ik al spijt. Zo druk, en zóveel mensen. Toch ben ik ervoor gegaan en ben wat winkels ingegaan. Ik vraag me echt af of ik ooit aan de Engelse mode kan wennen of ik hier überhaupt kleding ga kopen in de tijd dat ik hier ben. Ondanks dat ik winkels probeer die we ook in NL hebben, zoals H&M, Vero Moda, Esprit, en Zara is het hier allemaal klein, kort en bevat het weinig stof. Leuk zo'n minirok, maar de lengte veranderd niet mee in de grootte van de maat...met als resultaat dat zo'n minirok bij mij geen rok meer te noemen is... Broeken zijn hier al helemaal hopeloos, alles is hier standaard lengte 32 en soms 34. Lengte 36 zit er echt niet bij :(
Naja, na mijn mislukte shoppoging ben ik terug naar het hostel gegaan om mijn rugzak op te halen (die mocht ik gratis daar laten voor de dag). Daarna weer terug in de metro, op het station wat gegeten, en na een uurtje zat ik alweer terug in de trein (om 20.00 uur).

Het was een geweldig weekend! Het weer zat me aardig mee! Het was heel intensief en indrukwekkend; 2 dagen was mooi genoeg :D
Goed genoeg voor nu. De volgende trip staat 10 December gepland naar Edinburgh (Schotland), maar wie weet wat er voor die tijd nog allemaal gaat gebeuren...

  • 14 November 2010 - 07:37

    Lisanka :

    Ha, Londen is leuk! :D Wat fijn dat je het naar je zin hebt gehad. En wat heb je goedkoop geslapen o_O 9,50 pond per nacht en dan nog inclusief ontbijt!
    Ik kan trouwens in Engeland, om een of andere wonderbaarlijke reden, heel goed shoppen. Ik merk dat ze ook vaak lengtematen verkopen en dat ook shirtjes lang genoeg zijn. Ze hebben in ieder geval lengtemaat 36 bij New Look en Dorothy Perkins. En niet duur ook, had voor 10-15 pond een broek ;)

  • 14 November 2010 - 11:40

    Liesbeth:

    Heej! Geweldig verslag! :D Nu wil ik ook naar Londen ;).
    xxx

  • 15 November 2010 - 00:11

    Raldi:

    Hey,

    leuk verhaal joh, je hebt je tijd goed besteeds zo te horen! Ik ga afstuderen met Eveline. We hebben nog geen opdracht maar we zijn inderdaad op zoek naar iets met educatie in dierentuinen alleen moet er ook genoeg wm in zitten dus dat is wel lastig...

  • 15 November 2010 - 14:30

    Carla:

    knekeding,knekeding,kneding,oeeee.
    zomaar een reisje alleen naar dat grote londen.
    knap hoor!!!!!zo in je eentje.
    wat zul jij zelfverzekerd terug zijn gegaan naar chester.
    leuke foto,s trouwens.
    lieve groet

  • 01 December 2010 - 12:38

    Carla:

    Eindelijk je kaart binnen,he,he.
    En uit londen nog wel.
    nou ja beter laat dan nooit.
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 32804

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: