Weekje vakantie gehad :D - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Weekje vakantie gehad :D - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie gehad :D

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

25 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Chester

Tja, de tijd gaat snel… aan het einde van het ene avontuur wacht alweer de volgende! Dus na mijn belevenissen in Ironbridge Gorge en de Peak District, komen hier weer nieuwe avonturen:
Op zaterdag 16 oktober kwam Lisanka aan in Chester. Ze was ’s middags aangekomen en ik zou haar na het werk opzoeken in de Bed en Breakfast waar ik ook 2 nachten zou verblijven. Daar aangekomen trof ik een erg vrolijke, maar ook hongerige Lisanka aan. Kort nadat ik mijn spullen geïnstalleerd had vertrokken we naar het centrum, en ondanks dat ik hier toch al 1,5 maand woon en de weg naar het centrum inmiddels kan dromen raakten we toch de weg kwijt. Uiteindelijk bleken we de goede kant op te lopen, maar aan de verkeerde kant van het kanaal dus konden we weer helemaal terug om de brug over te gaan en aan de andere kant van het water te gaan lopen. Maar goed, uiteindelijk komt alles goed en zijn we dus ook in het centrum aangekomen. Snel de sushi-bar opgezocht, waar we zouden gaan eten, en onze avond was al snel weer goed. Heerlijk gegeten!!!
Nadat onze buikjes vol waren gegeten besloten we wat van het nachtleven te ontdekken, en ondanks eerdere ervaringen in het nachtleven van Engeland was ik nog steeds verbaasd over de klederdracht van de dames. Nauwelijks kleding aan, nog net de borsten en billen bedekt, en vooral geen jas aan want dat is natuurlijk geen gezicht! Toch was ik blij met mijn lekkere warme winterjas, aangezien het nog maar net boven nul was. Toch een prima avond beleefd in de plaatselijke pubs. De nachtclub kwamen we helaas niet binnen (ondanks gratis entreekaartjes), want Lisanka had sportschoen aan en dat mocht blijkbaar niet. Tja, en we waren ook niet halfnaakt… maar ach dat mocht de pret niet drukken!

De volgende dag genoten van een heerlijk Engels ontbijt en daarna op weg naar het treinstation om naar Knutsford te gaan. Daar ligt namelijk Tetton Park. We hebben genoten van heerlijk weer, een heerlijke wandeling, een heerlijke lunch met een heerlijke (hehem) chocolademuffin. Bovenal heb ik ook heerlijk genoten van een intieme ervaring met een moeras…
We begonnen onze wandeling op het normale wandelpad en onderweg kwamen we allereerst (naja allertweedst eigenlijk, want allereerst kwamen we vooral andere mensen tegen …) een mannelijk edelhert in de bronsttijd tegen. In het safaripark zag ik die natuurlijk regelmatig, maar het blijft natuurlijk bijzonder als je ze zo tijdens een wandeling tegenkomt. Dat bleek naderhand niet de enige te zijn, maar er bleken daar wel honderden herten te leven. Later kwamen we nog een hele groep damherten tegen. Echt geniaal!! Natuurlijk moesten we wel een beetje oppassen voor alle mannelijke herten, aangezien je niet echt door een gewei gespietst wilt worden.
Toen we al wat meer op onze terugweg waren raakten we op de een of andere manier uit het park en op kleinere paadjes. Heel erg avontuurlijk natuurlijk… Op een gegeven moment moesten we een overstroomd pad oversteken en daar hadden we het al niet zo op. Toen we die uitdaging aangegaan en overwonnen hadden bleek dat het pad al snel ophield. Ik meende echter toch een vervolg in een pad te zien en dacht daar wel even snel te gaan kijken, mooi niet! Na een paar stappen was ik opeens weggezakt in een soort moeras. Ik zat tot aan mijn billen in het moeras, maar gelukkig was de rand eromheen hard genoeg zodat ik mezelf er toch nog heelhuids uit kon krijgen. Toen ik eruit was, kon ik alleen maar heel hard lachen!!! Uiteraard zinkt de ervaring later in, en het laat je toch maar zien hoe gevaarlijk een wandeling kan zijn. Gelukkig was het mooi weer en had ik het niet koud totdat we in de trein lang hadden stil gezeten. Daarna heb ik toch wel erg lang en goed genoten van een heerlijke warme douche.
Die avond heb ik mezelf naar de pub moeten slepen om wat te eten, maar het eten was prima en de toetjes zijn hier allemaal verrukkelijk!
Maandags weer genoten van een heerlijk ontbijt en nadat we even door Chester gewandeld te hebben (en ik thuis droge kleren heb gehaald), zijn we naar Cheshire Oaks gegaan. Daar is onder andere een grote designer outlet shopping centre, blijkbaar de grootste van de UK. Even wat gewinkeld, naar de bioscoop geweest en dag afgesloten met een heerlijke maaltijd in een Italiaans restaurant. De volgende dag moest ik gewoon werken, maar na het werk zijn we gezellig naar de pub bij mij om de hoek geweest en hebben we een heerlijk gezellige avond samen met mijn collega’s gehad.
Woensdags moest ik ook gewoon werken, maar ben ik eerder weggegaan omdat we naar een concert zouden gaan van Bowling for Soup. Vooraf had ik al was muziek geluisterd en ze leken me op zich wel prima, niet echt een band waar ik zelf naartoe zou gaan maar Lisanka wilde ze heel graag zien. Uiteindelijk bleek dat het echt niets voor mij was… maarja je moet soms iets voor anderen over hebben :D
Na dit concert was ons weekje samen om en zou voor ons beiden ons ‘normale’ leven weer gaan beginnen. Ik ging weer naar werk donderdag en Lisanka weer naar school. Het was goed om even wat Nederlands gezelschap om me heen te hebben :D

Inmiddels vermaak ik me nog prima in het koor, op de dinsdagavonden in de pub, en inmiddels heb ik ook een abonnement genomen op de sportschool! Onbeperkt fitnessen én zwemmen, inclusief bubbelbaden, stoombaden en als topje op de ijsberg: een sauna! Inmiddels heb ik er al een aantal keren gebruik van gemaakt en afgelopen zondag heb ik er mijn hele middag gespendeerd. Een uurtje gefitnessed, een uurtje gezwommen, en daarna nog gerelaxed in het bubbelbad en natuurlijk ook nog in de sauna geweest. Heerlijk relaxed en ontspannen kwam ik weer thuis.
Maandags naar Liverpool geweest, want de camera op mijn I-pod deed het niet meer… zonder problemen heb ik gewoon een nieuwe gekregen! Wat een service :D

Op stage gaat het allemaal ook nog prima! Inmiddels ben ik aan een onderzoek begonnen, met betrekking tot bezoekersgedrag op een interactief informatiebord. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat en wat er voor resultaten uit gaan komen. Lesgeven gaat allemaal steeds beter en vind het allemaal nog superleuk om te doen.
Afgelopen zaterdag ben ik met de Junior Members (zeg maar de kindabonnementhouders) een dagje op stap geweest. We zijn namelijk naar Thurstaston Park, een country park, geweest. We hebben een mooie wandeling gemaakt, eerst door een weilanden- en bosgebied en later nog op het strand. Zo heb ik ook weer wat van de omgeving kunnen zien en was ik toch aan het werk :D Daarom geniet ik ook zo van mijn stage, ik mag gewoon van alles een beetje doen!

De planning tot zover is om nu even wat weekenden rustig aan te doen, even te relaxen, en de volgende grote uitdaging staat 6 november gepland… Dan ga ik namelijk naar Londen!!! Ik ben er nog nooit eerder geweest dus ik ben heel benieuwd. Ik vertrek zaterdag na het werk om 8 uur met de trein en dan heb ik daar de zondag en maandag, waarna ik maandagavond weer terugga met de trein. De treinreis duurt zo’n 3 uur dus prima te doen.
Waarschijnlijk zijn deze 2 dagen te kort om alles te zien, dus wie weet ga ik nog wel een keer. Als je hier de treinen op tijd boekt, kost het allemaal niet zoveel. Ik kwam er ook achter dat hier de musical ‘de Lion King’ nog steeds draait (al sinds 1999!) en aangezien ik er altijd spijt van heb gehad dat ik in NL niet gegaan ben, ga ik hier misschien alsnog wel. De kaartjes zijn alleen enorm duur…

Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik het echt superleuk vind dat jullie, nog steeds ;), berichtjes achterlaten op mijn blog. Het geeft me toch een fijn idee dat er thuis mensen zijn die aan me denken en graag willen weten wat ik hier allemaal onderneem :D

  • 25 Oktober 2010 - 19:30

    Liesbeth:

    Heej Ing!
    Als ik zo je foto's zie, dan heb je een erg leuke kamer! :D..
    Liefs!

  • 26 Oktober 2010 - 05:35

    Lisanka :

    Ha, dat was wel een mooi weekje vakantie! Ik heb ook ontzettend genoten (zie ook mijn verslag). Toch wel grappig dat jij ook weer andere dingen hebt verteld :D
    Mijn geweldige avondhumeur als ik honger heb, die overheerlijke (kuch) muffin en natuurlijk het geweldige concert van Bowling for Soup ;)

    Trouwens, wel gaaf dat je zomaar een nieuwe iPod kreeg! Wow, wat een service! Heb je nu wéér een jaar garantie op deze?

    Enne, zijn je speculaasjes al op? :P

  • 26 Oktober 2010 - 11:01

    Carla:

    mooie foto,s Ingrid,zichtbaar,aan het genieten.
    En zoveel belevenissen,jou levensrugzak is al megga vol.
    ik hoop dat je hem nog kan tillen als je straks weer naar huis komt.
    lieve groet.

  • 26 Oktober 2010 - 11:07

    Renate:

    Heee!
    Zo te horen vermaak je je prima! Ik heb nog geen foto gezien van jou met een glas guiness, terwijl je zo aan het cultuursnuiven bent!! Of heb ik er een over het hoofd gezien?
    Anyroad, veel plezier daar!
    Dikke tut!

  • 04 November 2010 - 22:06

    Femmeke:

    Veel plezier komend weekend in Londen! Toevallig, toen ik vanmiddag mn kast aan het uitspitten was, kwam ik nog foto's tegen van mijn bezoek aan Londen met een middelbare school reis! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 32805

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: