Wordt vervolgd... - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Wordt vervolgd... - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Wordt vervolgd...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Zo na mijn tripje in Londen ben ik doorgereisd naar Salisbury, nadat ik in Leatherhead was opgehaald door een aantal van mijn collega’s van de Beekse Bergen. Om kwart over vier kwamen we aan bij Stonehenge, wat helaas om vier uur al dicht was. Toch even achter het hek gestaan en wat foto’s gemaakt.
Daarna doorgereden naar het hostel wat er echt superdepuper uitzag! Heerlijk schoon met heerlijke bedden :D (hoewel anderen daar anders over dachten). Lekker gegeten en ’s avonds een heerlijk spelletjesavond gehad; ik kon me gelijk weer laten gaan en het viel meteen op dat ik een rustige tijd gehad had in Chester. Alle energie kwam er hier weer uit!

Donderdagochtend vroeg (betrekkelijk natuurlijk) opgestaan, ontbeten, en vertrokken we naar MonkeyWorld. Daar werden we hartelijk ontvangen en hadden we een druk schema vol met rondleidingen. In de ochtend hadden we een gedeelte, daarna lunch, en ’s middags de andere helft van de rondleiding. Interessant om te horen wat voor werk ze allemaal doen. Eigenlijk is het gewoon een soort opvang voor allerlei apensoorten binnen de pet trade. Sommige dieren zagen er echt heel slecht uit… Beetje vergelijkbaar denk ik met wat PASA doet in Afrika.
Donderdagavond heerlijk uit eten geweest met zijn allen en daarna nog een drankje gedaan in de kroeg. Niemand was echt in de uitgaanssfeer en een taxi terug naar huis zou toch wel prijzig worden. Na wat overleg zijn we toch maar weer een beetje op tijd naar het hostel gegaan.

De volgende dag, vrijdag, alles weer ingepakt en in de auto gepropt. Daarna zijn een aantal van ons nog naar Stonehenge gegaan om het te bezichtigen dat het wel open was en daarna naar Marwell Zoo gereden. Wij kregen nog een klein gedeelte van de rondleiding mee en daarna stond de lunch al voor ons klaar! Na de lunch hadden we een ontvangst in het educatiegebouw en ook daar even lekker rondgeneusd en rondgevraagd. Toen bleek het al na drieën te zijn en zijn we terug naar de ingang gelopen om daar op de rest te wachten waarna we doorreden naar Canterbury. Ook daar wachtte ons een heel net hostel. ’s Avonds lekker soep gegeten en daarna weer een spelletjesavond gehad dus heb mezelf weer prima vermaakt :D

Zaterdags konden we wat later opstaan, aangezien we wat in de buurt zouden blijven, we gingen namelijk naar Port Lympne Zoo. Daar aangekomen bleek de parkeigenaar al op ons te wachten, die er niet zo blij mee was dat we niet op tijd waren. Na een korte introductie konden we gewoon ons eigen gang gaan, wat ook wel eens lekker was na twee dagen helemaal volgepropt te hebben. We zijn lekker even gaan wandelen… wat me opviel dat er nauwelijks educatie was in deze tuin. Verder waren het meer grote grasvelden waar hekken neergezet werden. Degelijke verblijven, maar erg ouderwets. Om 12 uur hadden we bij het Gorillaverblijf afgesproken en kregen we een korte rondleiding bij deze diersoort. Om 13 uur hadden we een geweldige lunch :D In een aparte zaal, supernetjes gedekt en heerlijk eten. We moesten opschieten want om 13.30 hadden we een safari gepland in een grote truck.
Uiteraard zagen we hiermee veel overeenkomsten met de rondleidingen die wij doen in het Safaripark. We waren aardig afgekoeld na anderhalf uur in de snijdende wind te rijden (was namelijk een open truck) en naderhand besloten we dus ook maar even een lekker warme kop koffie te halen. Toen bleek het alweer tegen vieren te zijn en ben ik met het eerste groepje weer terug naar het hostel gereden.
Daar aangekomen heb ik even lekker gedouched en zijn we daarna Canterburry even ingegaan, over de stadsmuur gelopen en de Kathedraal bekeken; uiteraard van buiten want het was allang dicht. In het hostel was een gratis pasta-avond en hoewel het niet veel voorstelde (pasta met saus) was het toch prima te eten. Daarna hadden we nog een muziek avondje, heerlijk gitaar erbij en zingen maar :D Vervolgens zijn we nog met een aantal de stad in gegaan en we bleven ons verbazen over de klederdracht van de Engelse dames…

Nog één dag te gaan, de zondag, nadat het opstaan moeizaam ging na een korte nacht heb ik weer alles ingepakt :$ Vervolgens zijn we naar de laatste tuin gereden: Howletts Zoo. Ook hier konden we zelf een beetje rondlopen, en dat had ik ook wel even nodig :D Nog even genoten van het laatste samenzijn en toen ik ’s middags eindelijk een beetje wakker werd heb ik daar ook flink gebruik van gemaakt. Helaas komt aan alles een einde en ook zo aan deze gezellig week!

Ik heb het super gehad en vond het heerlijk om deze stageperiode af te sluiten om een leuke, gezellige, uitputtende en ondernemende manier!!!

En misschien denk je dat je eindelijk af bent van al mijn verhalen lezen… dan kan ik je bij deze vertellen dat er nog veel meer verhalen aankomen. Ik ga namelijk afstuderen in Mauritius :D:D We gaan een educatieproject evalueren van het Mauritian Wildife Foundation, opgezet door Chester Zoo…

Dus: Wordt Vervolgd ;)

  • 08 Februari 2011 - 20:49

    Lisanka :

    Mauritius? Doe maar ver! Even een paar dagen langskomen is dan niet erg haalbaar (maar wel erg gewenst, haha) ;)

  • 10 Februari 2011 - 20:41

    Femmeke.:

    Houd jij van dierentuinen, of zit ik er nu helemaal naast..?! ;p
    Gelukkig zie ik je komende week nog ff, voordat mevrouw weer haar vleugels uitslaat naar het verre Mauritius;)! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 32806

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: