Bye Chester ... Hello London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Bye Chester ... Hello London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Bye Chester ... Hello London!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

02 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn stage zit erop, net als mijn leven in Chester… Het afscheid nemen viel mee, maar aangezien het nu eenmaal niet mijn sterkste kant is heb ik toch wel een traantje moeten laten ;( Mijn stage is nu definitief afgelopen, de vijf maanden zijn definitief voorbij. Ik had er lang naar uitgekeken en had een lange voorbereidingstijd; heel raar dat het nu allemaal afgelopen is.
Nu is het tijd voor een korte vakantie. Vanochtend heeft Ann me naar het station gebracht met al mijn bagage; een backback, een trolley, en een rugzak. Raar dat eigenlijk alles wat ik nodig heb daarin zit. Aangekomen op het station bleek dat mijn trein gecancelled was en even wist ik niet wat ik daarmee aan moest. Een nieuw ticket kopen zou immers veel te duur zijn (die kunnen boven de 100 pond uitkomen had ik begrepen). Nadat ik navraag had gedaan bleek dat ik gewoon met de volgende trein meekon, dat was alleen een half uurtje wachten. Daar kon ik prima mee leven :D
Toen ik op de trein aan het wachten was, kwam ik een andere studente tegen uit Chester Zoo dus daar heb ik samen mee gereisd. Met wat vertraging kwam ik om half 4 aan in het hostel (hetzelfde als waar ik de laatste keer verbleef).
Dit keer heb ik alleen een ensuite gehuurd, dat was maar ietsje duurder en aangezien ik de rest van de week ook in hostels doorbreng vond ik het toch wel fijn om normaal te kunnen douchen. Helaas deel ik deze keer de kamer met een van de smerigste mensen die ik ooit heb ontmoet (sorry voor mijn woordgebruik)… toen ik vanmiddag binnenkwam hing er echt een vreselijke lucht in de kamer. Daarnaast lag deze vrouw naakt (!) in bed (om half 4 – 4 uur ’s middags), zonder deken oid over zich heen wat naar mijn idee toch vreemd is om te doen als je een kamer deelt. Dus ik heb maar snel mijn bagage gedropt en ben weer weggegaan.
Nadat ik wat rondgelopen heb door Londen, door winkelstraat, via Hyde Park naar Oxford Street, wat gegeten en daarna weer terug naar het hostel. Heb een heerlijke middag en avond gehad en heb weer heerlijk genoten!
Helaas bleek toen ik terug kwam in het hostel dezelfde vrouw nog steeds in bed lag en de geur in de kamer nog veel dodelijker was. Ik heb even een kort gesprekje gevoerd en het blijkt dat ze hier geen toerist is, dus dat zal betekenen dat ze veel tijd in het hostel doorbrengt. ’s Avonds ging ze wel even de deur uit, dus heb gelijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt om de kamer even te luchten! En natuurlijk ben ik wel wat gewend, en zeker in hostels… maar dit is echt het toppunt van wat ik meegemaakt heb… Maar ach om er toch het positieve van in te zien: Ik heb er weer een ervaring bij :D

Dinsdags was een superdag!!! Heb me echt heerlijk vermaakt en heerlijk genoten; ik voelde weer op en top vrijheid en merkte dat ik dat toch gemist heb in Chester. Doordat ik in een gastgezin zat voelde ik me denk ik toch wat belemmerd in mijn doen en laten, verantwoording afleggen enzo… dat had ik helemaal niet zo door tot vandaag! Heb een heerlijke dag gehad :D
De nacht was helaas niet zo best… aangezien er nog steeds een graflucht in de kamer hing kreeg ik ’s nachts gewoon niet genoeg zuurstof binnen en eindigde ik met een hoofdpijn; daarnaast kon ik maar op één manier slapen, aangezien de veren bijna het matras uitspringen. Als top op de vuurpijl bleek mijn kamergenoot (ja nog steeds dezelfde) ook nog eens enorm te snurken, gelukkig had ik mijn oordoppen bij me. Als ik 2 uur vast geslapen heb is het veel… Je zult begrijpen dat ik er niet echt vrolijk uitzag toen ik om opstond.
Maargoed, om een uurtje of half negen op pad en je wilt niet geloven hoe blij ik was met frisse lucht! Ik heb eerst een minuut of 10 ergens gezeten om heerlijk daarvan te genieten :D. Daarna maar even naar de supermarkt om te zorgen voor een goede bodem en alvast een goede lunch. Na wat rondgewandeld te hebben nog even een koffie gedronken en toen de metro naar het Natural History Museum. Daar moest ik nog wel even in de rij staan want het ging pas om 10 uur open.
Wat een GEWELDIG museum!!! Wauw heb er echt genoten en voor elke Bioloog, Diermanager oid een must om naartoe te gaan. De hele aarde wordt er interactief doorgenomen, en er is zelfs een Darwin gedeelte… hoe gaaf! Dus je begrijpt, ik was helemaal in mijn nopjes en heb een heerlijke dag gehad. Om een uur of 3 had ik het wel gehad, maar wilde toch alles gezien hebben dus heb het laatste gedeelte even snel doorlopen…

Daarna weer terug in de metro en toen ik in het hostel kwam hing er weer een vreselijke lucht in de kamer, dat iemand dat zichzelf aan kan doen.. Even gedouched en daarna bleek mijn kamergenoot weg te zijn dus heb elk mogelijk raam (2) open gezet en even gelucht…. Dat was zo fijn :D Heerlijk even getut en ik was klaar voor de Lion King Musical in London!!! Deur achter me dichtgedaan (en een raam opengelaten…;)) en weer in de metro, nu wel naar een andere bestemming.
Nadat ik het theater gevonden had, ben ik heerlijk met mezelf uit eten geweest. Heerlijk gezond gegeten (ook dat was een tijd geleden…) en afgesloten met ongezond eten: Tiramisu :D Ook daar kon ik weer heerlijk van genieten, maar toch moest het beste van de dag nog komen: de Lion King.
Half acht begon de musical, en ik moet eerlijk bekennen zodra ze begonnen had ik al kippenvel en tranen in mijn ogen. Wat was dat geweldig!!! Wat een stemmen hebben deze mensen, ongelooflijk. Supermooie aankleding en supergoed geacteerd, ik zou willen dat ik dat kon ;) Ik heb hem in Nederland niet gezien, maar deze was echt megagoed… ik zou bijna zeggen dat het niet beter kan.
Dus al met al een super geweldige dag gehad en heerlijk om het gevoel van vrijheid weer te hebben!!!

Deze dagen heb ik mezelf prima weten te vermaken in Londen, maar ben ook wel weer toe aan wat gezelschap dus ben blij als ik morgen mij weer tussen mijn lieftallige collega’s bevind zodat we samen avonturen kunnen beleven. Uiteraard hou ik jullie daarvan op de hoogte…

  • 02 Februari 2011 - 08:45

    Buddy:

    Hee!
    Klikt weer als een zéér interessante ervaring ;)
    Geniet nog even van dierentuin weekend en tot heel snel!
    Heb je gemist.

    Kus van je buddy

  • 02 Februari 2011 - 08:46

    Oma:

    Lieve Ingrid ,

    Wat erg om in de stank van een ander te zitten ,wij zijn toch al zo gevoelig hiervoor ,knap dat je het kunt ,kun je niet een ambi pur vlak bij je bed zetten ,toch maar genieten van deze vacantie dagen en over een paar dage bij mamma in een schoon en frisse kamer terug te zijn .
    goede reis naar huis ,liefs van Oma

  • 02 Februari 2011 - 14:24

    Femmeke:

    Lieve Ingrid! Wat een crime met die kamergenoot zeg..! Hahaha dit overtreft alles;p..! Maar tof dat je lekker op pad bent geweest! Geniet van je laatste daagjes daar met je collega's! xFems

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 32800

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: