Plannen, plannen, plannen... - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Plannen, plannen, plannen... - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Plannen, plannen, plannen...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Chester

Zo inmiddels bevind ik mij alweer voor precies 4 weken vandaag in Chester! Een heleboel is er al gebeurd, en ook een heleboel gaat nog gebeuren!

Ik ben wat bezig geweest om mijn sociale leven wat op te krikken hier en ik hoop dat het uiteindelijk zijn vruchten afwerpt. Op maandagavond ga ik tegenwoordig naar een vrouwenkoor en afgelopen week voor het eerst geweest. Het was heel bijzonder en eigenlijk beviel het me wel. Op die manier blijf ik toch wat zingen en heb ik wat om handen buiten mijn stage. De meeste aanwezigen zijn moeders, dus of ik er echt sociale contacten op ga doen moet ik nog ondervinden. Ik heb in ieder geval weer iets te doen!
Op dinsdagavond gaan veel werknemers (voornamelijk dierverzorgers) naar de plaatselijke pub. Daar ga ik inmiddels ook af en toe heen en dat is tot zover erg gezellig!

Verder ga ik er maar vaak in mijn eentje op uit! Dat gaat me verder prima af, maar het is gewoon even afkicken van een drukke sociale leven wat ik een maand geleden nog had waarbij ik nooit een minuut rust had.
Afgelopen zondag ben hier naar de kerk geweest en dat was een erg bijzondere ervaring. Iederen viel natuurlijk meteen op dat ik nieuw was en iedereen was zo aardig en behulpzaam. Ik raakte naderhand aan de praat met een aardig stel die me ook hun telefoonnummer heeft gegeven voor het geval ik dat nodig had, of wanneer mijn gastgezin oid niet meer zou bevallen. Vervolgens werd ik door de pastoor en zijn vrouw uitgenodigd om bij hen thuis te komen lunchen samen met wat anderen. De gemiddelde leeftijd van het gezelschap lag denk ik rond de 75, maar dat mocht de pret niet drukken! Ik heb een heerlijke middag gehad met een heerlijke maaltijd, het leek net kerstmis. Net toen ik dacht dat ik een geweldige maaltijd, met 5 verschillende groenten, achter de rug had kwamen er nog 4 zelfgemaakte toetjes!

Ik houd mezelf dus wel bezig hier, maar nog een heleboel gaat komen! Komend weekend ga ik naar Ironbridge Gorge, een klein dorpje wat we 2 uur reizen vanaf Chester kost. Het is een dorp waar de eerste ijzeren brug is gebouwd in 1779. Ze hebben er erg leuke culturele musea en een dorp waarin je kunt beleven hoe het er in het Victoriaanse tijdperk (1837-1901) aan toe ging.
Verder ga ik volgend weekend proberen (afhankelijk van het weer, met name de regen) om naar het Peak District te gaan (een Nationaal Park op 1,5 uur rijden afstand) samen met Kris.
Die week erna komt Lisanka me bezoeken en ook dan gaan we heel wat leuks ondernemen, onder andere een tour door Noord-Wales.
Dan heb ik een weekendje londen gepland van 6 november t/m 8 november. Ik ga dan zaterdags na mijn werk met de trein, waarna ik overnacht in een hostel in londen. Vervolgens heb ik de zondag en maandag om rond te kijken en dan ga ik maandagavond weer terug met de trein. De trein heb ik goedkoop op de kop weten te tikken: 23 pond; normaal 60 pond en ook het hostel: 10 pond per nacht. Dus bij elkaar een weekendje londen voor 43 pond tot zover!

Dus ik begin mijn plekje langzamerhand te vinden en genoeg te doen hier! Ik denk dat ik die ander 4 maanden mezelf nog prima ga vermaken hier :D

  • 01 Oktober 2010 - 18:15

    Carla:

    nou meissie geniet maar lekker van jevrijgezelle leven,je kunt je helemaal zelf ontwikkelen,zonder dat je daar verandwoording voor hoeft af te leggen.
    wat moet dat een heerlijk gevoel geven.
    liefs

  • 01 Oktober 2010 - 22:09

    Raldi Bakker:

    Hey klinkt goed hoor! Wel raar dat ze daar niet zoveel groente hebben. Hier kun je vaak gratis wat sla bij je eten krijgen. Post je ook eens foto's van je werk locatie?
    X Raldi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 32808

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: