Start van mijn Engelse leven - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Start van mijn Engelse leven - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Start van mijn Engelse leven

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

21 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Chester

Zo mijn tweede week zit er alweer op en ben alweer aan mijn derde week begonnen! De tijd vliegt voorbij!

Op mijn stage gaat het nog steeds erg goed, begin zeker al te wennen en mijn draai hier te vinden. Engelsen houden wel van regels, en dan ook echt strakke regels, waar ik nog aan moet wennen. Evenals het afstandelijke hier op kantoor. Verder begin ik in de lessen al wat actiever te worden, begeleid ik kleine activiteiten en dan hoop ik volgende week mijn eerste echte les te gaan geven!
Verder sta ik al wel zelfstandig in het verblijf van de vleermuizen om vragen te beantwoorden, iedereen op het gemak te stellen en zich aan de regels te laten houden ;) Ook sta ik inmiddels zelfstandig in de ruimte waar de tentoonstelling over de dierenartsen wordt gegeven met dezelfde instelling.
Uiteraard nog een heleboel te zien, te beleven en te ervaren maar aan de eerste dingen begin ik te wennen.

In mijn gastgezin begin ik ook wat te wennen nu en voel me al meer thuis dan in het begin. Het eten gaat gestaag vooruit, maar heeft zijn ups en downs. In totaal heb ik nu 3x aardappelen, (vega)vlees en groente gegeten waar ze me ontzettend blij mee gemaakt hebben. Gelukkig ook al een aantal keren salade als bijgerecht... Gelukkig ben ik nog niets aangekomen hier haha
Inmiddels zijn er 2 nieuwe meisjes in ons huis gekomen uit Zwitserland, om Engels te leren. Zij zullen voor twee weken blijven en zullen ingeruild worden voor twee Britse meiden die ook gaan stage lopen in Chester Zoo. Hopelijk dat die nog wat gezeligheid gaan brengen!
Ow en de badkamer is eindelijk klaar en het is echt een klein paradijsje, ben benieuwd hoe lang dat zo blijft :D

Daarnaast begin ik hier weer een eigen leventje op te bouwen. Ik merkte vorige week dat ik het toch lastig vond om zo weinig mensen om me heen te hebben om leuke dingen mee te doen. Gelukkig is Kris (collega uit de BB) hier die ook graag af en toe wat samen wil doen, dus zijn we afgelopen weekend naar het Blue Planet Aquarium geweest (gratis omdat we in Chester Zoo werken). Het was echt super mooi! Zoveel mooie vissen en een grote tunnel met Tonijn en verschillende haaiensoorten. Nu blijkt ook dat je daar kunt duiken in die tank met de haaien, en eigenlijk lijkt me dat supergaaf om te doen! Iets waar je 1x in je leven de kans voor hebt. Het is wel erg prijzig dus ik ga even proberen of ik het met korting kan doen...
Verder verwacht ik nog niet dat ik verdere contacten op ga doen om leuke dingen mee te doen van deze afdeling, aangezien ieder toch op zijn/haar eigen werk gericht is en samen leuke dingen doen na het werk zit daar niet bij. Dus heb ik maar besloten dat ik het daarbuiten ga zoeken! Vanavond is een repetitie van een vrouwenkoor die allerlei verschillende muziekstijlen zingt en ik mag 2x komen kijken of het iets voor mij is dus ik ben erg benieuwd. Twee weken niet zingen is toch wel een straf voor me dus ben blij als dat daar wekelijks een beetje kwijtkan. Daarna nog even naar de Pub met wat Zoo keepers en verder ga ik mijn best doen om af en toe naar het zwembad te gaan om ook daar wellicht wat mensen te ontmoeten...


  • 21 September 2010 - 17:05

    Henriette:

    Wat ben je toch een heerlijk actief mens en wat goed dat je ook de sociale contacten opzoekt. Ik hoop dat je snel ook iemand vindt die wat leven in de brouwerij brengt, want daar houd jij wel van!


  • 21 September 2010 - 18:43

    Li.san.ka:

    Chick, wat fijn dat het goed gaat :D
    Lekker sociale contacten opbouwen met hobby's is een slim plan! Zit er geen sportschool in de buurt met groepslessen zumba ofzo? Of een salsacursus oid? Altijd leuke manieren om nieuwe mensen te ontmoeten!

  • 21 September 2010 - 22:15

    Raldi:

    Hey,
    ja lastig he mensen ontmoeten, iedereen hier is ook een beetje ouder...Maar ik heb totaal geen regels. Ook niet altijd handig. Maar goed, succes nog daar en ik blijf je berichtjes lezen! :D

  • 22 September 2010 - 18:41

    Femmeke:

    Klinkt goed! Je bent al lekker bezig daar zeg! En mee naar het koortje, helemaal mooi ;)!
    Ik ben nu nog bezig met mn stageverslag van Paravet afmaken (ja, nog steeds, maar het is echt veel..!) en gaan zo beginnen aan ons afstuderen, want opdracht is rond!
    Ik heb ondertussen een nieuwe laptop dus kan binnenkort eens even Skype installeren, kunnen we ff live bijkletsen!
    Veel plezier daar!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 32802

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: