Mijn eerste werkweek - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Mijn eerste werkweek - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste werkweek

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Chester

Mijn eerste werkweek zit erop hier in Chester en ik moet zeggen dat het me allemaal nog steeds wel bevalt! Dinsdag was mijn eerste stagedag en natuurlijk vond ik het allemaal wel een beetje spannend. Op tijd de deur uit zodat ik daar netjes op tijd was aangekomen. Ik werd hartelijk ontvangen en had meteen een bespreking om alles voor de stage door te nemen. Kris (collega uit de Beekse Bergen, die daar nu werkt) kwam me even snel opzoeken en we hebben even een snel praatje gemaakt. Het voelde erg goed om iemand te zien die ik al kende. Ik kreeg heel wat papieren, boekjes en flyers om door te nemen en om te ondertekenen. Ze lijken wel van regels te houden hier.
Daarnaast is er een planning voor me gemaakt voor deze week. Uiteraard een beetje rondkijken en zoveel mogelijk van alles meekrijgen om een beeld te krijgen van de dierentuin. Ik zal 4 dagen (doordeweeks) meewerken met de Educational Officers en 1 dag per week (zaterdag) met de Presenters. Ik heb ook meteen een eigen bureau aangewezen gekregen…
Na dit gesprek heb ik gelijk in de les gezeten (de eerste van het nieuwe schooljaar) en het lijkt me fantastisch om dit straks zelf te gaan doen, hoewel ik eerst wat meer bekend moet raken met de stof. Hierna had ik gewoon een pauze van een uur!!! Ik wist niet wat ik ermee moest doen en heb maar die papierstapel doorgenomen en ondertekend dat ik het gelezen had. Die middag ging ik mee met een presenter naar Joseph Banks Room waar een expositie wordt gegeven over dierenartsen. Gelijk werd ik na een korte introductie al alleen gelaten, maar gelukkig kwamen er geen bezoekers binnen :$.
Daarna weer terug naar kantoor om nog een uurtje wat voor mezelf te doen, en voor ik het wist was het 5 uur. Iedereen ging langzaam weg… Daar moet ik nog wel een beetje aan wennen. Iedereen gaat gewoon weg aan het einde van de dag. Waarschijnlijk heel gebruikelijk op een kantoor, maar dat ben ik nog niet echt gewend.
Die avond stond me de volgende kant-en-klaar-maaltijd te wachten. Pasta met kaas en stokbrood. Het smaakte heerlijk daar niet van maar ik verlang intussen toch wel naar wat groente. Het blijkt dat ze gewoon niet weten wat ze moeten maken voor me, gezien ik geen vlees eet dus heb ik ze wat hints gegeven en ook gezegd dat ik wel eens voor ze wil koken :D
Die avond werd ik uitgenodigd om mee te gaan naar de Pub met wat collega’s, dus dat was erg gezellig. Blijkbaar gaan ze regelmatig naar de pub bij mij om de hoek, dus wie weet wat me nog allemaal te wachten staat…

Woensdags was mijn tweede stagedag. Nu wist ik waar ik zijn moest en was ik wederom gelukkig op tijd. Ik nam plaats achter mijn bureau en deed net of ik hard aan het werk was… Na een tijdje ging iedereen langzaam weg, gelukkig vroeg iemand of ik meeging naar een presentatie van een onderzoek. Dat was erg interessant. Daarna had ik een gesprek met Maggie, mijn stagebegeleider daar en ze was heel erg aardig en vriendelijk. We zullen wekelijks een gesprek hebben. Ze wees me erop dat als er ook maar iets is wat me dwars zit mag ik dat haar komen vertellen.
Vervolgens ben ik meegegaan met de Educational Officers, heb ik een rondje gelopen door het park, had ik weer een uur lunchpauze!!! en daarna ben ik meegegaan met een presenter om de Animal Talks te zien. Dat was ook erg leuk, weer een andere kijk op het werk wat me te wachten staat en heb weer veel nieuwe mensen gezien. Op een gegeven moment werd ik toch wel erg moe en toen ik thuiskwam heb ik even een dutje gedaan :D
’s Avonds heb ik heeeeerlijk gegeten! Ik heb gewoon heerlijk groente gehad; wortelen met broccoli en bloemkool, met aardappelpuree en een vegaburger. Wat hebben ze me daar blij mee gemaakt!

De rest van de werkweek verliep een beetje hetzelfde en langzamerhand raakte ik wat meer gewend in de Dierentuin. Het is nog veel observeren en rondkijken, maar langzamerhand mag ik ook wat dingen zelfstandig doen.
Hier in huis bij mijn gastgezin moet ik me nog wel wat aanpassen. Het is een soort familie waar ik helemaal niet gewend mee ben. Iedereen gaat echt zijn eigen gang, doet zijn eigen ding en ik moet zeggen dat ik mijn draai daar nog niet echt in gevonden heb. Vandaag vroeg ik of ze het een goed idee vonden als ik voor ze ging koken, maar dat viel niet zo goed in de smaak aangezien er dan waarschijnlijk teveel groente in het eten zou zitten… :$

  • 12 September 2010 - 12:41

    Liesbeth:

    Ohjeej TE veel groeten!
    Kan dat wel eens? :P

  • 12 September 2010 - 12:48

    Chester:

    Haha. Teveel groente!!! Ja het leven van een vegetarier gaat met ups en downs...

    Ik hoorde van Kris over het uur pauze. Die wil ik ook! Maar of het ond ooit gaat lukken om weg te gaan om 17.00 daar heb ik een hard hoofd in!

    X Ches

  • 12 September 2010 - 14:40

    Jeroen:

    Je kunt ook een maaltijd bereiden met heel veel verschillende dingen. Kunnen ze kiezen :) Een soort rijsttafel, zeg maar.

    Groetjes, Jeroen

  • 12 September 2010 - 18:30

    Carla:

    Het is wat met dat eten,in dat engelse land,jammer want ik heb zoveel groenten voor jou.
    vandaag lekkere pompoensoep, bieten uit het tuintje met verse aardappelen,helaas heb je het niet erg getroffen daar,en ook niet zoals je het allemaal gewent bent.
    nou meis als het een rot gevoel blijft pak je,gewoon je biezen en zoek je een andere kamer.
    Gelukkig is je stage plek wel heel erg leuk gelukkig maar.
    liefs mamam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 32799

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: