Liverpool - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Liverpool - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Liverpool

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

06 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Chester

Omdat ik toch niet gemaakt ben om stil te blijven zitten ben ik gisteren wederom naar het centrum van Chester gewandeld. Het plan was om de Cathedral en Chester Castle te bezoeken. Aangekomen bij het Kasteel bleek het dicht te zijn, dus door naar de Kathedraal. Eigenlijk zou de entree 5 pond zijn, maar omdat het zondag was mocht het gratis.
Het was een mooie Kathedraal en heb mooie dingen gezien. Toch was ik blij dat ik geen entree hoefde te betalen want dat was me het dan weer niet waard geweest. Nadat ik hier uitgekeken was heb ik nog even een wandeling door het centrum gemaakt en ben daarna weer terug naar huis gelopen.

Vandaag heb ik er een touristisch dagje Liverpool opzitten. Vanochtend met de trein gegaan en meteen mijn eerste avontuur beleefd. Ik, samen met andere reizigers, hadden teveel betaald voor het kaartje (2 pond). Het was niet mogelijk om een dalurenkaartje te kopen op de een of andere manier. Na gelukkig goed geholpen te zijn door iedereen, heb ik deze 2 pond netjes terug gekregen :D
Het moment dat ik het station uitstap word ik eerst bijna omvergeblazen van de wind. In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat Liverpool aan een haven ligt, toen ik later thuiskwam bleek het ook daar hevig te stormen. Lekker uitwaaiend ging ik een rondje maken langs de haven op zoek naar mooie gebouwen en bedenkend wat ik de moeite waard vond om naar binnen te gaan. Twijfelachtig stond ik bij het Beatles museum, maar na lang nadenken of ik echt zin had om het nu te zien bedacht ik me om verder te lopen.
De gebouwen vielen me erg tegen, en daarbij Liverpool me ook. Ik had er weinig zin meer in en liep op het gemak naar het World Liverpool Museum. Daar binnen gekomen werd ik helemaal enthousiast. Wat een mooie exposities over de verschillende culturen (Romeinen, Grieken, Afrika, America, Azië etc.). Ook was er een aquarium wat ik natuurlijk geweldig vond en ook een sectie met allerlei opgezette dieren, skeletten, insecten en dergelijke. Ik kon mijn lol niet op en heb erg genoten. Het was ook erg aantrekkelijk gemaakt voor kinderen, wat natuurlijk ook erg belangrijk is voor een museum.

Nadat ik in dit museum een beetje uitgekeken was, hoewel dat bijna onmogelijk was en een goede reden om nog eens terug te komen, ben ik verder door het centrum gelopen op zoek naar de Metropolian Cathedral of Christ the King. Wat een megamooie Kathedraal uit de moderne tijd. Er was duidelijk te zien dat deze in deze eeuw gebouwd was (1962-1967). Een blik binnen geworpen, wat rondgekeken, maar ook even gezeten en genoten van de Kathedraal. Na nog even een rondje om te Kathedraal gelopen te hebben zat de middag er alweer bijna op. Op mijn gemak liep ik terug naar het station om daar de trein naar huis te nemen, waarna me nog een wandeling te wachten stond...

Vanavond wordt het weer afwachten wat er op tafel komt. Gisteren was het ook weer een kant en klare maaltijd, dus vandaag vrees ik niet veel nieuws. Het eten in Chester Zoo schijnt veelbelovend te zijn dus hopelijk ga ik zo toch de nodige vitaminen binnenkrijgen :D

Om het verhaal af te sluiten wil ik jullie bedanken voor al jullie leuke reacties op de site :D Het doet me goed te weten dat jullie geïnteresseerd zijn in wat er hier zoal gebeurd!

  • 07 September 2010 - 05:46

    Li.san.ka:

    Oh nee, de Engelse maaltijden! Ik heb al van meer mensen gehoord dat veel Engelsen niet koken, maar veel (vieze, vette) kant en klaar maaltijden kopen. Niet lekker! Hoop dat je in de dierentuin beter eten krijgt :)

    Kom je morgen nog naar Liverpool? We kunnen wel afspreken op het vliegveld, daar ben ik op zijn vroegst om 16.00u. Sms maar :)

    Enne, veel plezier vandaag op je eerste stagedag!! :D

  • 07 September 2010 - 07:04

    Carla:

    lieve ingrid
    wat ben je weer ondernemend geweest,alweer veel indrukken opgedaan in zo,n korte periode,fijn dat je het ook gewoon doet in je eentje,tja lekker zelfstandig is alijd handig.
    fijne stage dag vandaag.
    liefs mama

  • 07 September 2010 - 08:33

    Jan Fokke:

    Het is vast een super gevoel om heerlijk actief de omgeving te verkennen en enkele "belangrijke" en minder belangrijke dingen te bezichtigen. Ik hoop dat alles zo doorgaat, behalve dan het eten, dat mag natuurlijk wel verbeteren!

    Veel succes met je stage, volgens mij begint die namelijk vandaag.

    -x- J.F.

  • 07 September 2010 - 12:16

    Renate:

    Joehoe!! Klinkt goed, alles zo bezichtigen! Mooie foto's ook. Bezige bij!
    Je moet ze maar snel wat lekker eten voorshotelen, leren ze ook nog iets van jou! Anders geef je ze toch als hint een Jamie Oliver kado?
    Ben benieuwd hoe je stage zelf is gegaan, en of je leuke mensen ontmoet.
    Nou, ik lees het binnenkort weer!
    Groetjes !!!!

  • 07 September 2010 - 18:09

    Ciska:

    Buddy! Leuk dat je Liverpool hebt bekeken :) Die cathedral is gaaf! Heel veel plezier in the zoo en tot gauw.

  • 11 September 2010 - 10:41

    José:

    jeetje wat heb jij al veel gedaan in die paar dagen, vet he:D! Wel jammer dat we elkaar niet meer gezien hebben voordat je wegging, ik heb het echt druk gehad, haha. En dat was ik niet meer gewend na Zuid-Afrika(A) Maar je eerste stageweekje zal er wel bijna op zitten, die van mij ook:) ben beniewd naar je volgende verhaal:D!

    Liefs José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 32803

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: