Mijn eerste echte dag hier - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Mijn eerste echte dag hier - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste echte dag hier

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Chester

Gisteravond mijn eerste maaltijd gehad, best prima maar niets bijzonders. Het feit dat ik geen vlees eet maakt het lastig voor ze, daar ze al niet van koken houden en wél erg van vlees! Het werd een omelet, met een gevulde paprika en een aardappel, aangevuld met salade. Vanavond was het een omelet met patat. Haha even zien wat het de rest van de tijd doet anders ga ik ze even mijn kookkunsten laten zien :D

Vandaag was ik op tijd wakker (8 uur ofzo) en heb even wat dingetjes geregeld. Later heb ik goed op de kaart gekeken voordag ik wegging. Daarna ben ik wandelend naar het centrum van Chester gegaan, zo'n 2,5 mijl (4 km). Op goed gevoel (wat ik op de kaart gezien had) en op aanwijzen van de zon (haha ja die kan erg handig zijn) ben ik in één keer goed gelopen en kwam ik aan in het centrum van Chester. Eerst naar de Tourist Information geweest, wat boekjes en folders meegenomen en na een Engelse simkaart gekocht te hebben mijn eerste culturele ervaring opgedaan hier. Chester heeft nog stadsmuren uit de Romeinse tijd, waar je nog over heen kunt lopen. Ik had een folder mee van alle bezienswaardigheden langs deze stadsmuren. Zo kwam ik wat dingen tegen uit de Romeinse tijd, liep ik een stuk langs de rivier the Dee en zag ik mooie en oude bruggen. Daarnaast de Racecourse van Chester, en waarschijnlijk de grootste van de UK. Dat was een wandeling van zo'n 2 mijl (3 km). Onderweg in een park nog gezeten en genoten van het uizicht. Bizar dat dit er allemaal nog heelhuids staat (zeker na mijn ervaringen in Rome waarbij alles later weer is opgegraven).
De Cathedraal en het Kasteel wil ik nog graag bezichtigen. Misschien dat ik dat morgen ga doen. We zullen zien wat de tijd brengt, voorlopig heb ik nog geen haast hier.
Na de stadswandeling ben ik weer terug naar huis gelopen, dus zo heb ik er vandaag zo'n 7 mijl opzitten (11 km) te voet. Nu dacht ik dat ik wat gewend was, maar ik voel het toch aan mijn voeten haha. Een goede training!

Nu zit ik voldaan even een berichtje te typen. Straks lekker slapen en zien wat de komende dagen me brengt en waar ik zin in heb. Hier thuis blijven zitten is niet echt een optie voor me. Ik moet er toch even uit elke dag. Daarnaast voel ik me toch nog een beetje op mijn vingers gekeken, ik zit immers bij anderen in huis. We zullen zien hoe dit vordert de komende tijd...

  • 04 September 2010 - 21:42

    René :

    Hee die Ingrid.

    Het is goed om te zien dat je reis goed verlopen
    is. Merk al dat je onrustig bent om zo veel mogelijk te zien en te beleven. Hartstikke goed van je.
    Ik hoop dat het Engelse eten je toch goed gaat bekomen. Je moet maar zo denken dat zelfs Sir Paul Mc Arty ( Beatles) vegetarisch is.

    Tot gauw,have fun

    René Schrander

  • 04 September 2010 - 21:42

    Jet:

    hoi Ingrid,

    jij bent lekker actief! Goed hoor dat je zo in je eentje de stad gaat verkennen. Zo weet je binnenkort overal de weg en dat kan best handig zijn.
    Succes met de volgende wandelingen.

  • 04 September 2010 - 21:54

    Opa Harrij:

    Lieve Ingrid Ik zie dat net mijn jongste dochter je net een berichtje stuurt. Nu ik ook dus Ook al is het nu bedtijd. Je bent ook erg ondernemend hoor Van wie zou je dat toch hebben ?? Toch een familie trekje !! Fijn dat alles naar wens verloopt Voorlopig ben je dus onder de pannen. Nu je Engels maar bijspijkeren Spaans heb je al gehad. Je wordt zo wel erg zelfstandig of was je dat al ?? Ik hoop dat je een fijne en vooral leerzame tijd zult hebben zodat je een belangrijke basis hebt voor je verdere carriere
    Ik mag trots zijn op mijn noudste kleindochter Veel succes verder Heel veel liefs en een dikke pakkerd van opa Harrij

  • 05 September 2010 - 11:53

    Bri:

    Heej Lieve Ing!

    Fijn te lezen dat de eerste daagjes goed zijn verlopen! En je bent al lekker actief geweest!
    Ik ben inmiddels ook een beetje gesetteld in Bonn, een mooie, gezellige drukke stad. Ik woon vlak aan de Rijn, erg leuk.
    Ik ga geen reisverslag bijhouden, maar vroeg me af of Miss ook aan skypen doet ;)?
    Maak er iets moois van!

    Dikke smakkerd,

    Bri

  • 05 September 2010 - 12:06

    Li.san.ka:

    Chick! Na het terras hangen van woensdag moest er natuurlijk een tegenhanger komen, haha. Elf kilometer wandelen komt goed van pas in combinatie met het Engelse eten ;)

    Trouwens, zat me te bedenken dat ik niet alleen met de Dreamrun to Chester daar geweest ben, maar ook met een Zoo Nutrition Conference! Toen sliep ik in dat prachtige hotel tegenover het station!

    Nog drie nachtjes slapen en dan ben ik er ook heel dichtbij :D <3

  • 05 September 2010 - 18:27

    Nina:

    Hoi Ingrid,

    Klinkt allemaal goed en ik herken nog wel wat plekjes van je foto's. Alvast veel succes voor dinsdag!

    Groetjes, Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 32806

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: