Zooo.... daar ben ik dan! - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Zooo.... daar ben ik dan! - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Zooo.... daar ben ik dan!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

03 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Chester

Al een drukke dag achter de rug en goed aangekomen in Chester.
Vanochtend om 5.00 uur opgestaan, om 05.45 u in de auto gestapt naar Eindhoven (papa bracht me weg), om 06.17 uur zat ik in de trein naar schiphol waar ik om 08.00 ben aangekomen. Op mijn gemak ging in inchecken en om 9.50 uur zat ik in het vliegtuig. Toen kwam ik om 10.10 uur plaatselijke tijd aan en was het even zoeken naar de man van mijn gastgezin (tja je moet elkaar maar herkennen van een foto) en zijn we naar hun huis gereden (en dus ook een beetje mijn huis).
Eerst even wat gekletst over vanalles en nog wat. Het Engels is nog wel wat wennen, ik moet me wel echt concentreren op het accent wat ze hier hebben, maar het gaat me goed af. Ik heb een leuke kleine kamer (ik schat 3 x 3,5 m). Mooi aangekleed met zwart en roze... de kleuren die mijn kamer in leeuwarden ook hebben dus ik heb niets te klagen. Brendan en Ann zijn erg aardige mensen en verhuren nog een kamer (die jongen heb ik nog niet gezien) en hebben nog 2 zoons die nog thuis wonen. De badkamer is erg vies... deze wordt vanaf morgen onder handen genomen en compleet verbouwd de komende week, alles komt er nieuw in dus ik ben benieuwd. Ik mag gewoon het eten uit de keuken pakken dus dat zit denk ik gewoon bij de huur inbegrepen. Dat is mooi want de huur is duur genoeg. Ze zeggen dat we hier met zijn allen wonen dus dat we ook alles mogen pakken :D
Na even een dutje gedaan te hebben van de toch vermoeiende en indrukwekkende ochtend ben ik een stukje gaan wandelen door de buurt. Een erg leuke buurt dichtbij Chester Zoo. De supermarkt al gevonden, met de dichtsbijzijnde een Spar; best duur dus maar ach veel boodschappen zal ik dus niet hoeven te halen.
Morgen waarschijnlijk even naar het centrum van Chester (en naar de VVV) en dan zondag of maandag misschien even naar Liverpool om de boel een beetje te verkennen. Ik zal even zien hoe het morgen loopt en dan dinsdag beginnen met mijn stage...

Nou ik heb al veel indrukken opgedaan die ik niet eens allemaal beschreven heb. Ik heb het in ieder geval al naar mijn zin dus het gaat vast allemaal goed komen :D

  • 03 September 2010 - 15:42

    Li.san.ka:

    Chick! Fijn dat je veilig bent aangekomen. Ben benieuwd hoe alles gaat bevallen :D Ik ben woensdag in Liverpool... check je sms ;)

  • 03 September 2010 - 16:02

    Jet Schrander:

    hoi Ingrid,

    Fijn dat de reis goed is verlopen en dat je al een beetje gewend bent! Zo te lezen ga je een leuke en spannende tijd tegemoet. Heel veel plezier en succes!

  • 03 September 2010 - 16:34

    Liesbeth:

    Heeej!
    Zo klinkt allemaal goed! Ben blij dat je heel bent aangekomen en een fijn gezin gevonden hebt! (tot nu toe dan ;).
    Ik kijk uit naar je volgende update!
    Liefs en knuf,
    Liesbeth

  • 03 September 2010 - 18:20

    Carla:

    lieve ingrid
    fijn dat alles goed is gegaan,en dan in een huis met bijna alleen maar mannen zit je er wel warmpjes bij.
    hopelijk gaat het engelse eten je ook bevallen.
    lieve groet mama

  • 03 September 2010 - 18:54

    Lies:

    Lieve Ing,

    Ik volg je op de voet zoals beloofd. Ik heb aan je gedacht tijdens de heenreis naar Chester. Fijn dat je heelhuids bent aangekomen en gek te bedenken dat jij, na al die voorbereiding in NL, nu echt in Chester zit! Enjoy van alles om je heen want voor je het weet...veel plezier!
    Tot horens!

    Liefs

  • 04 September 2010 - 11:19

    Chester:

    Kun je de dierentuin niet anders noemen ( en de plaats) haha. Lees de hele tijd mezelf.

    Have fun meis!

  • 06 September 2010 - 10:36

    Femmeke.:

    Jaaa je bent er!! En ik ben weer terug van vakantie, heb een erg leuk en gezellig weekje gehad in Zuid-Frankrijk! Morgen ga ik weer naar Leeuwarden om met mn afstudeermaatje te meeten, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan de komende tijd! Als ik een nieuwe laptop heb, kunnen we binnenkort ook ns gaan skypen! Veel plezier daar een succes morgen met je eerste dagje!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 32800

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: