Otra vez dos meses aquí - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Otra vez dos meses aquí - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Otra vez dos meses aquí

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 Maart 2007 | Spanje, Madrid

Lieve Allemaal,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het echt super vind dat jullie elke keer berichtjes blijven schrijven. Vind ik echt heel erg leuk!!

Ik zit hier vandaag gewoon alweer 2 maanden en een week, echt niet te geloven. De tijd blijft vliegen, maarja ik blijf zeggen dat dit alleen maar goed is! Al zijn er natuurlijk best wel momenten dat ik gewoon even terug naar huis verlang, zeker afgelopen week toen ik ziek was. Dan denk is, was ik maar gewoon lekker in mijn eigen bedje. En gewoon lekker gek doen in onze kroeg de Kix of lekker met mijn hondjes wandelen of lekker knuffelen. Zeker als ik andere hondjes in het park zie lopen, denk ik: ‘ik wil ook met mijn hondjes wandelen’. Ook wilde ik dolgraag bij mijn zus der AI-finaleavond zijn om haar aan te moedigen, helaas ging dat ook niet lukken.
Maarja als ik dan hier weer zo aan het genieten ben van het lekkere weer, de mooie stad, de leuke mensen, de geweldige familie en de fantastische dingen die ik hier meemaak, maakt dat weer een hoop goed en wil ik voorlopig nog niet naar huis :D En Mariëlle komt me eind mei opzoeken voor een paar daagjes, wat ik ook supergezellig vind!!!

Nou om maar te beginnen waar ik de vorige keer gebleven ben (alweer vier weken geleden :$). ’s Zaterdags (3 mrt) zijn we eerst naar de verjaardag van de moeder van Mar geweest en hebben weer lekker gegeten ;) Het was erg gezellig en omdat ik al meer Spaans kan praten, maakt dat het ook wat leuker en kan ik ook wat meer meepraten. Al gaat het heel vaak nog veel te snel, maar als ze rustig tegen me praten, is het wel te doen. Die avond voor het eerst op stap geweest in the city that never sleeps en het was echt supergezellig. Uiteindelijk waren we met 6 meiden en meteen naar een supergrote disco gegaan met 7 verdiepingen in Atocha, nadat we eerst wat gratis drankjes hebben genomen in verschillende leuke kroegjes (tja we blijven toch Nederlanders). Toen we naar huis gingen even zoeken naar welke bus ik moest hebben, echt ideaal dat hier de hele nacht gewoon bussen rijden, maar nadat dat uitgezocht was ben ik toch veilig thuis gekomen en heb heerlijk geslapen en ’s zondags lekker gerelaxed met de familie.

De vrijdag erop had ik toch de behoefte om weer even iets cultureels te doen en de stad te bekijken aan de westkant van Madrid. Lekker na school (want dat zit aan die kant) vanuit Plaza de España naar ‘Het Paleis Real’ gelopen, wat alleen maar gebouwd is om mee te pronken heel wat jaren geleden. Ik wil daar nog wel een keer naar binnen om alles te bekijken, maar alles op zijn tijd. Daarna ergens op een plaza lekker mijn appeltje eten en lekker genieten van hoe goed ik het toch voor elkaar heb. Komt er opeens een onder invloed zijnde zwerver naast me zitten en begint tegen me te brabbelen. Nou daar had ik dus echt geen zin in dus ben maar weer gegaan en daarna lekker in het park ‘Campo del Moro’ gewandeld na eerst de ‘jardines sabbatini’ doorgelopen te hebben. Heerlijk, en weer lekker genoten. Maarja aan alles komt een einde en moest weer terug naar huis om Ana van school te halen.
’s Zaterdags lekker met Monika (mijn Nederlandse maatje) geshopt en goed geslaagd en een leuke gezellige dat gehad. Daarna lekker naar haar kamer gegaan en lekker pizza gegeten en lekker gerelaxed. We hadden geen zin meer om te stappen dus daarna lekker naar huis en mijn bedje in. Deze dag had Ana ook een zwemwedstrijd en ze was erg zenuwachtig, want het was haar eerste keer. Maar dat was nergens voor nodig, want ze is eerste geworden!! Dus ze was helemaal blij!
Om het weekend weer lekker vol te maken zijn we ’s zondags bij de broer van Carlos gaan lunchen en we hebben weer erg veel plezier gehad.

Toen heb ik die woensdag eindelijk mezelf ertoe gezet om naar het Prado museum te gaan, elke keer was er wel iets maar nu dus toch gegaan. Het was eerst lang wachten, maar eenmaal binnen heb ik me goed geamuseerd. Het was heel erg groot en er waren mooie schilderijen. Normaal houd ik niet zo van de schilderijen, maar deze waren best mooi. Tja ik moet toch wel naar een van de bekendste musea geweest zijn voordat ik terugkom ;) Daarna nog lekker even gewandeld in ‘real jardin botanico’, dit zijn aangelegde tuinen. Het was erg mooi, maar als straks alles in bloei staat is het nog veel mooier.
De Familie zou dit weekend naar het vakantiehuisje gaan, maar ik wilde graag leuke dingen in Madrid doen, dus ben lekker hier gebleven.
Zaterdagmiddag lekker met Jil (Duitse au-pair bij vrienden van de fam) gerelaxed in ‘Parque del Oeste’ en was echt een mooi park met prachtig uitzicht, daar ga ik zeker vaker heen. Daarna lekker ijsje gegeten en lekker over de Gran Via gewandeld (grote winkelstraat) en doorgelopen naar ‘Parque del Retiro’ en daar weer lekker gezeten en gekletst. Daarna op naar Monika en weer lekker pizza gegeten en ons klaargemaakt voor ons avondje stappen. Uiteindelijk zijn we in de Ierse pub beland, wat erg druk was vanwege St. Patricks day, maar was echt super. Gezellig met een stel Ieren gekletst in het begin en later nog even flink losgegaan op de dansvloer. Daarna weer de bus gepakt en lekker bij Monika blijven slapen. Zondags zijn we weer lekker naar Parque del Retiro gegaan en hebben lekker in het zonnetje aan het water gegeten, en natuurlijk onder het genot van een heerlijk ijsje. Tja het was hier de hele week echt rond de 20 graden, heerlijk. Daarna nog even terasje gepakt met Nederlandse vriendin die hier een weekendje op bezoek was. Daarna weer op naar huis, want de familie zal wel bijna weer thuis komen van hun weekendje in Guadalajara.
Heb dit weekend heerlijk genoten, het enige nadeel was dat vanaf donderdag en het hele weekend met barstende kloppende koppijn heb rondgelopen, en toen ik het maandag nog steeds had werd de familie een beetje bezorgd en is Mar die avond met mij naar de dokter gegaan. De dokter dacht aan migraine en heeft me daar pillen voor gegeven, die hielpen niet echt en woensdags is Mar weer met me naar de dokter gegaan. Weer andere pillen gekregen en die hielpen wel maar werd er letterlijk kotsmisselijk van. Dus vrijdag zei Mar: ‘ik ga met je vanmiddag naar het ziekenhuis, gewoon voor de zekerheid’. Echt heel erg lief. Deze dokter dacht ook aan migraine, ook al duurde het langer dan 72 uur, soms gebeurt dat. Nou dus gelukkig weer gerustgesteld en het afgelopen weekend ging het dan eindelijk ook weer wat beter, maarja wel langer dan een week al rondlopen met hoofdpijn. Ach, ja het is maar dat ik alles gezien en gedaan moet hebben hier hè.

Gelukkig was ik weer een heel stuk beter en vrijdagavond eerst met de familie van Mar gegeten als een soort afscheid voor haar ouders, omdat ze de dag erop naar hun vakantiehuis in Valencia zouden vertrekken voor een voorlopige tijd. Erg gezellig en aangezien mijn Spaans zich steeds beter vordert snap ik ook steeds beter waar de gesprekken over gaan, als ze tenminste niet allemaal door elkaar praten. Volgende dag kinderfeestje van vriendinnetje van Ana (au-pair familie van Jil), dus wij allemaal mee (is heel normaal hier) en lekker geschaatst met de kids. Daarna in hun huis lekker geluncht wat ook weer erg gezellig was. Tja ze zoeken hier altijd een reden om samen te eten, maar ja ze vinden dat gewoon gezellig en daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen. Daarna weer op naar Monika om ons weer klaar te maken voor het stappen, weer even een hapje eten en op naar de Ierse pub, omdat deze zo goed bevallen was. Nou hoe dat zo goed bevallen was, weet ik ook niet meer. Want nu waren we nog geen 5 minuten binnen en stonden een drankje te bestellen aan de bar. Intussen al door weet ik veel hoeveel Ieren aangesproken en voorgesteld. Naja één keer kan ik er nog wel om lachen en de tweede keer ook nog wel, maar de derde of vierde keer wordt het toch echt vervelend. We konden echt geen moment ergens staan of zo’n Ier begon tegen je aan te praten op zo’n irritante manier met van die irritante vragen. Naja omdat we de mensen die we wilde treffen hier niet konden vinden en ons echt niet amuseerden maar weer weggegaan. Uiteindelijk in een superleuke salsabar beland!!! We kwamen binnen met ‘naja één drankje doen dan?’ en verder de hele avond hier gebleven. Echt geweldig!! Om al die mensen te zien dansen heerlijk!! We werden ook verschillende keren ten dans gevraagd, maarja omdat we de salsa niet kennen telkens afgewezen. Op naar salsalessen dus!!
En gisterenmiddag zijn we met de familie naar een ander mooi park geweest en weer eens heerlijk geamuseerd. Met Ana lekker geskate en lekker lol gehad. Wederom weer een geweldig weekend!!!

Weer een heel verhaal, maarja maak hier ook zoveel geweldige dingen mee en dat gaan er alleen maar meer worden. Aankomend weekend vertrekken we voor een week naar Valencia om de ouders van Mar op te zoeken en lekker een weekje vakantie te vieren aan zee. Heb er zin in! En begin mei gaan we waarschijnlijk voor een aantal dagen naar Barcelona om vrienden van de fam. op te zoeken. En dan eind mei komt Marielle me op zoeken. Dus nog genoeg leuke dingen om naar uit te kijken!!! Voorlopig vermaak ik me dus nog wel!! :D:D:D

Veel liefs vanuit het steeds zonniger wordende Madrid

  • 26 Maart 2007 - 12:55

    Joost:

    Hee ingrid

    Wat een verhaal, wel mooie dingen zie ik. Fantastisch gewoon zo'n jaar vrij!! Alle culturele aspecten worden bezocht tuinen, musea, bier en niet te vergeten alle verschillende manieren om te kunnen eten... Mis je nou niet een lekkere kroket of hebben ze wel een goeie plaats vervanger :p
    Jammer dat je even ziek bent geweest maar nu is je lichaam ook helemaal aangepast aan alles daar en nu kan je echt 'los' gaan!! Laat alles maar doorkomen. De kix mist je ook wel een beetje het radje draaien staat op je te wachten, maar blijft vertrouwen hebben dat je weer langskomt!!

    Heel veel plezier nog en geniet van alles
    Leef je leven en GENIET!!

    Hasta Luego

  • 26 Maart 2007 - 15:55

    Mariëlle:

    Lieve Ingrid,
    Woow wat een verhaal :O. Een gedeelte wat je had verteld wisten we hier natuurlijk al. Waaronder natuurlijk mijn finaleavond :). Helaas niet door maarja, was idd wel jammer dat je er niet bij kon zijn. De rest was ook echt super mooi om te zien! En Jeroen was er ook al niet bij..
    De hondjes missen je niet zoals jij de hondjes geloof ik.. Als we Ingrid zeggen, kijken ze hoogstens nog op. Maarja, ik geloof er echt in dat als je terugkomt dat ze je herkennen hoor! Jammer dat ik er dan niet ben, maar ik had echt graag willen zien hoe ze zullen reageren.

    Ik zit hier nu lekker in m'n toetsweek, gelukkig wel lekker weer. Daarna donderdag t/m dinsdag paasvakantie dus dat is lekker lang. Toch ben ik soms wel even jaloers hoor.. Hoewel je natuurlijk wel voor je spaans naar school moet.

    Nou, ik spreek je wel weer, en heb nu al zin in Pinksteren!

  • 26 Maart 2007 - 16:13

    ANKE:

    IK VIND HET LEUK OM TE HOREN DAT JE HET GOED HEBT ☻☻☻☻☻☺☺☺☺. IK HEB HET HIER OOK GOED. WAS HET UITETEN LEKKER. EN DE WAS DE VERJAARDAG LEUK. HET IS BIJNA DE HELFT. IK HOOP DAT JE HET GEZELLIG VIND DAT JE ZUS KOMT. (MISSCHIEN MOET JE VRAGEN OF ZE EEN FOTO VAN DE HONDEN BRANGT)
    DOEI ANEK

  • 28 Maart 2007 - 15:22

    Noël:

    Heey Ingrid,

    Klinkt echt super daar. Lekker weer, maar dat is het hier ook!! Veel plezier met al je leuke dingen. Ik hoop binnenkort ook eindelijk weg te zijn. Vandaag is het visum opgestuurd. Hopen dat ik het voor 3 april ontvang!

    Cheers Noël

  • 28 Maart 2007 - 20:36

    Opa Harrij :

    Lieve Ingrid Het wordt tijd dat ik even wat van mij laat horen Ik heb het zo druk met mijn huisje hier Ik had een lek dak Dat is helemaal vernieuwd Ik moest nu binnen ook aan de slag En door de storm vorige maand had mijn windscherm het begeven Maar goed jij hebt het ondanks wat heimwee naar de honden erg naar je zin Wat een indrukken doe je op als ik je verhaal lees Alles staat natuurlijk in een dagboek!!! Dan kun je het later allemaal nog eens opnieuw beleven Charmante familie hoor als ik de foto zie Nu Ingrid ik wens je veel liefs en alle goeds xx

  • 29 Maart 2007 - 06:56

    Jeroen:

    Hee Ingrid!

    't is gewoon één lange vakantie voor jou! Idd lekker de stad uitkammen en alles bezoeken. Van alles wat te weten komen. Geniet er maar van! Dit doe je maar één keer!
    Hier alles goed, ik maak lange dagen - hoewel sommigen denken dat ik altijd vakantie heb..:S:) Ik relaxe idd ook nog genoeg, en dat moet ook. Gisteren met het huis nog meegedaan aan een knotsbalwedstrijd en met 6-2 gewonnen. Daarna nog op het veld een balletje getrapt en toen waren de supermarkten al weer dicht...dus maar even een Gerardje genomen.
    Afgelopen zaterdag ben ik met Jet, Jur en Lotte nog naar Duitsland wezen skiën. Heerlijk was dat weer. Hoewel de baan niet uitnodigde om keihard naar beneden te gaan, konden we wel allemaal gekke oefeningen doen ;)
    Vanaf zondag wordt het weer supermooi weer, dus daar gaan we maar weer van genieten! Bij jou zal de zon voorlopig nog wel ff schijnen?

    Groetjes, Jeroen

  • 29 Maart 2007 - 12:27

    Carla:

    zo nu maar even een reactie van je moeder
    ja ik krijg wel de indruk dat je het erg naar je zin hebt, met zo,n heel apél van een maandtje je onderneemt wel heel veel dat kan ik wel waarderen hoor!!
    hier gaat alles goed ook met noor en fleur met het betere weer springt fleur veel in het water en plonst wat af daar houd noortje niet zo van en gaat dan maar gauw uit de buurt van fleur, en dan zitten ze samen helemaal onder de modder.
    nou geniet jij nog maar een paar maandjes want als je thuis komt is er weer genoeg werk aan de winkel
    lieve groeten van mama

  • 13 April 2007 - 21:31

    Ria (monika's Ma):

    Hoi Ingrid,

    Even laten weten dat wij het heel gezellig vonden in Madrid! Natuurlijk om Monika weer ff te zien, maar ook heel leuk om je te leren kennen!
    Wij horen en lezen de verhalen van Monika, maar is nu extra leuk om te weten hoe jij er uit ziet als het over't Brabantse maatje gaat.
    Wij gunnen jullie de tijd van je leven daar, en zoals ik altijd tegen Monika zeg; Meid, pas goed op je zelf!!

    Groetjes uit Hardinxveld-Giessendam van Ria en Nico Loeve

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 32796

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: