bijna 3 maanden in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu bijna 3 maanden in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

bijna 3 maanden in Madrid

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 April 2007 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,

Zo weer even een berichtje vanuit het Madrid. We hebben er net een weekje vakantie opzitten, en zoals altijd is vakantie heerlijk. We reden zaterdagochtend erg vroeg weg, om half 8 hadden we afgesproken bij de voordeur van de broer van Mar te staan. Aangezien het hier nooit precies op tijd is waren we wat later en reden we met 2 families richting Torrevieja (vlakbij Alicante) naar de ouders van Mar. Onderweg nog even ergens ontbeten. Na een rit van ongeveer 6 uur kwamen we rond 2 uur aan. In de auto hadden we lekkere Spaanse muziek, maar ook Guus Meeuwis, en daar zijn ze helemaal weg van!!!
Lekker aangekomen even de koffers uitgepakt en alles een plekje gegeven en daarna lekker even in het zonnetje zitten. Maarja er moest natuurlijk wel weer gegeten worden dus op naar de lunch. Na de siëste (dan is het al zo rond de 6 à 7 uur) iedereen omgekleed en even richting strand gegaan omdat daar een grote markt is waar je leuke dingetjes kunt kopen. Daarna naar wat attracties geweest, een soort kermis en we hebben wederom weer erg veel lol gehad.
’s Zondags gingen we lekker naar de zee, heerlijk dacht ik, maar het was nog best koud. Was toch blij met mijn lange broek. Maarja de zee is altijd heerlijk, dus dat nam ik voor lief. Ook maandagochtend heerlijk naar zee geweest, gelukkig was het weer heel wat beter dus lekker in mijn bikini in de zon gelegen. Tja moet toch een beetje bruin worden hè. Dezelfde avond zijn we met zijn allen gaan bowlen, was ook weer erg leuk, ondanks dat mijn talenten voor bowlen niet erg hoog zijn, maargoed daar zullen we het maar niet teveel over hebben. Het belangrijkste is natuurlijk het plezier!!
Ook dinsdagochtend weer naar zee, weer heerlijk natuurlijk. Ik wilde toch een poging wagen in de zee te zwemmen, ik moest natuurlijk achteraf wel kunnen zeggen dat ik in de zee gezwommen heb. Tja daar ben ik toch een beetje Ingrid voor hè. Helaas moesten we weer op tijd terug (rond 2 uur) omdat de lunch voorbereid moest worden. Dit zou de laatste keer zijn, want het weer zou omslaan.
Omdat het daarna slecht weer werd, veel regen, veel wind en weinig zon (zeg maar Hollands weer) hebben we niet veel meer gedaan. Veel binnen gezeten, spelletjes met de kids gedaan, film gekeken enzo. Toen was het ondertussen alweer vrijdagochtend, op naar Guadalajara (het vakantiehuisje). Weer een hele rit, maar t was ook weer heerlijk om hier te zijn. Eerst lekker gespeeld met Ana en na de lunch toch even een siësta gehouden aangezien ik de hele week erg slecht geslapen had. Die avond bij vrienden gegeten (die ook een vakantiehuisje daar hebben en Jil de au-pair is).
Zaterdagavond wilden we naar een soort voorstelling op straat gaan voor Pasen, het was nog afwachten of we konden gaan aangezien het zoveel regende. Maar we zijn toch gegaan en het was echt heel mooi en heel apart. Na zo’n 2 uur wachten mochten we eindelijk naar binnen. Mensen uit dit dorp beelden door de straten het laatste leven van Jezus uit. Dit deden ze door verschillende standen neer te zetten en de mensen zaten dan stokstijf stil. Toen was het alweer zondag en nog even lekker paëlla gegeten bij de familie van Jil en daarna weer op naar huis, aangezien ze hier maar 1 paasdag hebben.

’s Maandagsavond ben ik met Monika en haar ouders (die hier een paar daagjes op bezoek waren) uit eten geweest en was erg gezellig. Was erg leuk om hen eens te ontmoeten en waren leuke ouders.

Dit weekend was het eindelijk weer eens mooi weer, na weken regenachtig Nederlandse weer hier in Madrid, begint het weer op Spanje te lijken! Zaterdag gezellig filmpje gekeken en zondag weer vroeg op om vervolgens weer richting El rastro te vertrekken. Gezellig met Monika en een meisje uit Zwitserland, erg leuk en weer erg leuke inkopen gedaan. Daarna natuurlijk weer naar het Retiro om lekker weer van de zon te genieten en lekker ijsjes te eten.

Inmiddels mis ik inderdaad echt een lekkere kroket… die kun je hier dus echt niet krijgen, of een lekkere krentenbol (daar had ik vanmiddag in het park echt zin in) Maarja dat zal nog 3 maandjes op zich moeten wachten. Ik zit hier al gewoon weer 3 maanden, alweer op de helft en ook word ik al bijna 20!!! Echt raar, nog anderhalve week en dan is t alweer 27 april. Tja de tijd blijft vliegen.

Verder vind ik het nog steeds leuk dat jullie nog steeds berichtjes plaatsen, hopelijk gaan jullie me niet vergeten. Aangezien ik jullie ook nog zeker niet vergeten ben, en dat ook zeker niet ga doen!!!!


Liefs Ingrid

  • 15 April 2007 - 23:20

    Noel:

    Heey Ingrid,

    Ik zit nu eindelijk in Adelaide en woon vlak bij de zee! Dus weet hoe lekker het is om aan het strand te liggen met mooi weer (kan ik teminsten niet jaloers worden)! Voor de rest klinkt het allemaal lekker en tjah times flies when your having fun!!

    Cheers Noel

  • 16 April 2007 - 14:17

    Ilse:

    nederlands weer? haha het is hier 26 graden!! wow op die fotos ben jij echt veel groter dan die mensen, is dat bij heel de bevolking?
    leuk dat je ook een beetje echt vakantie kan vieren in spanje! veel plezier nog en alvast gefeliciteerd met je verjaardag voor t geval dat ik het vergeet ;)
    xxx

  • 18 April 2007 - 12:08

    Carla:

    lieve ingrid wat zijn het weer een leuke foto,s en ik zie daar niet aan dat je zwaarder bent geworden hoe is het met je lijn.
    ook leuk dat je naar zee bent geweest, maar 6 uur in de auto zitten is wel lang maar zo te zien heb je het er erg leuk gehad .

  • 18 April 2007 - 12:56

    Ingrid!!:

    haha mis padres zijn wel een beetje lief :D
    sporten was te doen, vanavond weer! aangezien ik de kosten er wel uit moet halen..
    dit weekend weer lkkr zonnen?!

    Un beso

  • 27 April 2007 - 08:34

    Carla:

    ingrid van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag en dat je een fijne dag mag hebben liefs van mama

  • 27 April 2007 - 09:42

    Opa Harrij:

    Lieve Ingrid Heel hartelijk gefeliciteerd met je 20e verjaardag We zijn nu ook in Spanje Dus niet zo ver bij jou vandaan (cambrils) Ikheb gezien dat het weer in Madrid niet zo best is.Hier is het vandaag sinds een week bewolkt geworden.Overigens kun je er weinig van zeggen want het kan zo weer opknappen Ikhoop datje er een fijne dag van maakt vandaag Wij doen dat in iedergeval ook. We denken natuurlijk speciaal aan jou vandaag Het is natuurlijk altijd mooier als je zo,n dag thuis had kunnen vieren met de anderen Wel lieve Ingrid nog een fijne dag gewenst Heel veel liefs van opa Harrij en Klari kusjes Ohja en kom van de zomer maar weer eens lekker bij mij op Flevo hoor dan vieren we je verjaardag gewoon nog een keer met elkaar xxx

  • 27 April 2007 - 12:21

    Joke De Deugd:

    hoi ingrid.

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.

    Gaan jullie dit nog uitgebreid vieren?

    Wij zijn aan het oppassen op onze kleindochter, vandaag voor het eerst.

    Ze slaapt de hele dag, normaal is ze de hele dag wakker, beter zo he?

    Het is hier erg warm, voor de tijd van het jaar, zal bij jullie nu ook wel warm zijn.

    Zo te merken ga je veel op vakantie en zit je ook uren in de auto van hot naar her.

    Z,n job vind je denk ik geen tweede keer.

    De kleine huilt, moet zo de fles hebben, nog een hele fijne verjaardag en niet dronken worden .

    Heel veel groetjes doei en een natte lik van omar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 32802

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: