Ik had de tijd van mijn leven!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Ik had de tijd van mijn leven!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Ik had de tijd van mijn leven!!!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 Juli 2007 | Spanje, Madrid

Mijn avontuur begon al in Leeuwarden met de meeloopdag,
in een grote storm zaten we vast in het midden van het land,
maar gelukkig met een heleboel gelach.

Daarna voor iets meer dan 6 maanden naar Madrid,
eigenlijk niet goed wetend wat me tewachten stond,
maar uiteindelijk zat daar dan die blije Ingrid.

Ik heb hier een geweldige tijd gehad,
nieuwe stad, vrienden en familie,
en ik ben het hier dan eigenlijk nog lang niet zat.

In de familie voelde ik me meteen opgenomen,
ik voelde me thuis en kon mezelf zijn,
van zo’n leven kun je eigenlijk alleen maar dromen.

Naast een nieuwe familie heb ik er ook nieuwe vrienden bij gekregen
Monika kwam in februari,
vanaf het begin hebben we elkaar goed gelegen.

Altijd kon ik bij haar terecht,
in de goede en de slechtere tijden,
en ik voelde me weer goed nadat wat zij me had gezegd

Ook met Jil heb ik het goed kunnen vinden,
die ga ik ook zeker nog opzoeken,
ondanks de afstand waaronder we ons bevinden.

Naast dit ook nog naar school voor de Spaanse taal,
er werd overal Spaans gesproken,
en dat was niet altijd een makkelijk verhaal.

Nog met de familie naar Torrevieja en Barcelona mee,
geweldige dagen en mooie dingen,
dat waren de reizen alletwee.

Ook kunnen de Spanjaarden goed eten,
ik heb er dan ook wat kilo’s bij,
vooral in de weekenden werd er zich volgevreten.

Eind mei kwam mijn zus even voorbij,
wat heb ik een topweekend gehad,
met haar hier even aan mijn zij.

Toen ook nog maar een weekend naar huis,
weer even mijn batterij opladen met iedereen,
wat was dat heerlijk eventjes thuis.

Daarna besefte ik weer hoe goed ik het hier had,
hoe goed ik het had getroffen,
ik ga het nog missen deze stad.

In juni kwam ook Dianne nog aan,
met haar heb ik ook heel veel plezer gehad,
en daar zal ik zaterdag 4 augustus dan ook samen mee naar huis gaan.

De afgelopen weekenden naar zwembaden, Toledo en veel uitgeweest,
gezellig met iedereen,
wat was dat weer een gezellig feest.

Ook met Ana nu veel naar het zwembad,
die zit fijn bij het appartementencomplex,
de zon en het water ben ik nooit zat.

Ik ga het allemaal zo missen hier,
het leven, de familie en de mensen om me heen,
oh wat had ik een plezier.

Ik voelde me door iedereen opgenomen,
waarschijnlijk ook het Spaanse eigen,
het maakte voor niemand uit dat ik uit Nederland ben gekomen.

Nu weer terug naar mijn eigen land,
en op weg naar Leeuwarden,
maar eerst nog op zoek naar een nieuw studiepand.

Alles van hier zal ik nooit vergeten,
ik heb hier de tijd van mijn leven gehad,
en dat is iets wat iedereen moet weten!!!

Besos y abrazos

  • 30 Juli 2007 - 13:28

    Carla:

    lieve ingrid

    dat heb je mooi geschreven, ik heb daar eigelijk niets meer aan toe te voegen.
    Je bent heel erg gegroeit.
    En dat vind ik toch heel knap van je hoe je met alles bent omgegaan.
    En ik weet zeker dat het je alles meer zelfvertrouwen heeft gegeven.

    liefs van mama en een dikke kus
    en een hele grote lik van fleur en noortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 32808

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: