Why do all good things come to an end? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Why do all good things come to an end? - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Why do all good things come to an end?

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Juli 2007 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,

Vandaag is het om precies te zijn nog 2 weken en 1 dag… Weer terug naar mijn oude vertrouwde leven, maar ook tijd om afscheid te nemen van mijn inmiddels zo vertrouwde leven…

Tuurlijk kijk ik uit naar Nederland, weer mijn familie en vrienden om me heen, weer op naar het studentenleven etc. etc. Maar ik ga het hier ook zeker missen, ik heb het hier zo geweldig!!! Geweldige familie (ik heb er gewoon een familie bij, en ik weet dat niet veel au-pairs dat kunnen zeggen. Ik heb echt geluk gehad), geweldige nieuwe mensen en nieuwe vrienden leren kennen. Bovendien zit ik ook nog in een geweldige stad, tja ik kan er maar niet over uit…

Maargoed, ik wil en moet de laatste 2 weekjes nog even flink gaan genieten en daar ben ik ook zeker wel mee bezig. Door dat soort momenten besef ik extra goed hoe goed ik het hier voor elkaar heb. De afgelopen weken heb ik veel aan het zwembad gezeten natuurlijk, met deze hitte kun je niet veel anders, naja binnen met de airconditioning zitten maar dat vind ik zonde. Met Ana beneden bij het appartementencomplex of met vriendinnen met zijn allen naar het zwembad ergens in Madrid.
Vorige week zondag met zijn allen naar aquopolis geweest, dat is zo’n glijbanenpark, heerlijk genoten en natuurlijk flink gegild, maar ook veel gelachen en natuurlijk ijs gegeten. Een hele rit om er te komen (in totaal 2 uur onderweg geweest) maar het was het allemaal zeker weten waard!

Om niet alleen maar aan het zwembad te zitten en ook nog iets cultureels gedaan te hebben (tja heb hier straks zeseneenhalve maand gezeten, moet ik ook wat gezien hebben) ben ik afgelopen zondag met Dianne naar Toledo geweest (geweldig mooi cultureel dorpje onder Madrid). We hebben mooi kerken, kloosters, kastelen en uitzicht gezien. Ook hebben we weer volop genoten, gelachen en lol gehad. ’s Morgens hadden we de geplande bus gemist, omdat de platformen niet goed stonden aangegeven en wij niet wisten wat we nu moesten doen. Dus om onszelf te troosten hebben we gezellig de dag begonnen met een heerlijke magnum. Dit was ook weer een hele reis (ook bijna 2 uur), maar ach dat hoort er allemaal bij. Mijn telefoon ben ik dan weer wel op deze dag verloren, gelukkig wel mijn Spaanse, en ach die laatste 2 weekjes kan ik ook wel zonder, er zijn ergere dingen.

Nu heb ik nog 2 weekenden hier, en dat zijn er natuurijk te weinig, ik kan niet alles doen wat ik nog zou willen doen maarja. Aankomend weekend (dadelijk al)ga ik met de familie voor de laatste keer naar hun vakantiehuis en dan het weekend erop wordt het afscheidsweekend. Iedereen zal zo’n beetje rond die week dan weggaan, dus we gaan het hele weekend lekker op stap. En zaterdag Monika naar het vliegveld brengen, die zal ik ook echt gaan missen hier. Gelukkig woont ze in Nederland dus opzoeken is wat makkelijker. Al veel afscheid genomen hier, maar nu wordt het van iedereen tegelijk, maar dat weekend wordt dus nog even goed feesten met zijn allen.

Dus nog heel eventjes genieten hier en dan ga ik weer in Nederland genieten!!!
Tot snel allemaal!!
Heel veel liefs, besos y abrazos Ingrid

  • 20 Juli 2007 - 18:00

    Joost:

    Hee ingrid

    Wat mooie dat je nog steeds zo aan het genieten bent, dat zwembad is stiekem ook wel uitgevonden voor jou he...
    Je weet wel wat iedereen zegt he pils is niet goed voor je!! Kom je dadelijk weer terug in Holland en dan mis je Spanje weer dat is natuurlijk wel vreemd. Maar we pakken in het o zo mooie stratumse eind ook wel even een pilsje in de mooie KIX dus dat blijft hetzelfde... Je moet niet te clutureel worden he anders wordt er weer te veel van je verwacht als je een volgende keer gaat :P
    Ik probeer er sowieso te zijn als jij terug komt moet even kijken hoe het zit met vakantie.

    GENIET NOG VAN DE LAATSTE 2 WEKEN

    LEEF JE LEVEN EN GENIET!!!!

  • 21 Juli 2007 - 08:50

    Ilse:

    heeeey ingrid
    echt gaaf dat je het nog zo goed naar je zin hebt!!! maakt het inderdaad wel moeilijk om dan weer te gaan...
    nou feest ze nog en geniet maar flink van die laatste daagjes en dan spreken we af als je terug bent!!!
    xxx

  • 23 Juli 2007 - 07:50

    Carla:

    lieve ingrid
    hier een berichtje uit frankrijk fijn dat je het nog zo naar je zin hebt.
    ja nog maar twee weken.
    maar het zijn er toch nog wel twee
    als je weer hier bent begint het echte leven weer.
    wij genieten ook nog lekker,en 4 augustus komen wij je met de trein halen.
    lieve groeten van mama.

  • 23 Juli 2007 - 07:54

    Cor:

    zoals je moeder al geschreven heeft, genieten wij hier nog lekker van de zon en de zee.
    En we zijn er zeker van dat de hondjes het hier ook naar de zin zouden hebben:
    er er is een uitgebreid natuurgebied met heide en vennen.
    We zien hier ook veel vogels, ze duiken hier van een meter of 5 recht omlaag on vis uit de zee te halen.

    Tot zo

    papa

  • 23 Juli 2007 - 13:23

    Joke:

    hoi (vakantie gangster)

    het is altijd moeilijk om weg te gaan, waar je het zo naar de zin hebt.

    maar eindelijk komt de ontmoeting met de hondjes wel dichterbij.

    wij zijn naar drenthe geweest, nee niet naar mieke, wel heel dicht bij. omar heeft elke dag lekker los in het bos kunnen rennen.

    geniet nog maar van je laatste dagen, hier is het weer ook niet alles.

    groetjes en een natte lik van omar.


  • 30 Juli 2007 - 18:00

    Opa Harrij:

    Lieve Ingrid Hier ben ik dan eindelijk weer . Ik ben je niet vergeten hoor maar je weet ik ben een druk baasje en "zo af en toe "ga ik ook nog eens op vakantie haha!!Ik heb met mijn zus een cruise gemaakt naar Noorwegen EEn prachtige ervaring Wat een luxe !! Om nooit te vergeten ! Je zult de uitnodiging van het feest 11 aug. wel ontvangen hebben .Fijn dat je weer terug komt op het oude nest!! Dan kan ik je ook weer eens zien tenminste !! Ik wens je alle goeds voor de laatste weken en tot ziens of horens Liefs en kusjes van opa Harrij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 32803

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: