Wat heb ik het toch geweldig voor elkaar! :D - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Wat heb ik het toch geweldig voor elkaar! :D - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Wat heb ik het toch geweldig voor elkaar! :D

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 Mei 2007 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,

Toen was het alweer mei… maar ik heb t echt nog steeds fantastisch naar mijn zin en blijf zeggen dat ik ook echt geboft heb hier, ik denk dat het niet beter had gekund!!!

Mijn verjaardag is natuurlijk geweest en bedankt voor jullie lieve felicitaties op mijn site, via de mail, via de telefoon of via de post. Vond het echt leuk!! Voelde ik me toch nog jarig aangezien ik het hier niet echt gevierd heb of heb kunnen vieren. En tja 20 jaar, daar hoort eigenlijk wel een groot feest bij, maarja. Ik vond het ook echt leuk om mijn tante en me neefje en nichtje weer even te spreken via de telefoon, dat was heel lang geleden.
Ik heb van de familie wel cadeautjes gehad hier, een leuk zomersetje gekregen, een broekje met een shirtje en een leuke kikkerknuffel, leuke cadeaus! Aangezien we de volgende dag naar Barcelona zouden vertrekken gingen we helaas wel redelijk vroeg naar bed…

Maar de vakantie was echt geweldig!!! Zaterdagmiddag na een reis van 6 uur ofzo aangekomen en na de rondleiding in huis (we sliepen bij vrienden van de fam.) hadden we uiteraard lunch. Na de lunch en met onze volle magen op naar Barcelona, een kasteel bezocht en met de auto een rondleiding gehad van de belangrijkste dingen.
Zondag op naar de Pyrineen, eerst anderhalf uur met de auto en daarna nog 3 kwartier ofzo in een trein (cremallera en betekent rits) naar boven. Het was echt geweldig!!! Het was prachtig en we hebben erg veel plezier gehad, er lag zelfs nog was sneeuw dus ook nog even een sneeuwballengevecht gehouden en aangezien ik daar niet zo ervaren in ben even flink ingepeperd. ’s Avonds weer op naar huis en net toen we in de trein wilde stappen begon het te stortregen, dus dat was een mooi einde van de dag.
Maandag weer vroeg op om Barcelona te bezichtigen, dat was wederom ook weer geweldig (tja ik maak hier alleen maar geweldige dingen mee). Het is echt een mooie stad! Al kan ik nu toch wel redelijk Spaans moest ik nu weer omschakelen naar het Catalaans, het dialect wat ze hier spreken maar ach dat kwam allemaal wel goed.
Dinsdags wilde we naar ‘Parque Güell’ gaan, is een park met heel veel dingen van Gaudi, schijnt echt mooi te zijn. Maar voor de verandering was het Hollandse weer, vanuit Nederland weer eens Spanje ingetrokken en het regende dus de hele dag. Dus daar ging ons dagje uit. Naja toen hebben we lekker gerelaxed in huis, was ook wel lekker en we hadden toch al geboft met het weer!

We hebben af en toe echt wel lekker weer hier, en dan is het hier ook meteen superlekker dus heb ook al heel wat dagen in de parken hier doorgebracht. Aangezien we geen tuin ofzo hebben, maar het is een goed alternatief. Ook lekker gevaren in het Retiro, wat ook erg leuk was.

Inmiddels weer een ander museum bezocht, tja we moeten toch wat culturele dingen hier bezoeken… Dit keer ben ik naar ‘Palacio Real’ geweest, dat is destijds gebouwd om mee te pronken en is bijna niet gebruikt. Echt onnozel, maarja zo ging dat toendertijd. Eerst een uur in de rij gestaan buiten met een donkere lucht boven mijn hoofd en dreigen dat het elk moment kon gaan regenen. Maar eenmaal binnen, was het echt prachtig. Echt ongelooflijk waar ze allemaal wel niet aan denken en hoeveel geld ze daar wel niet ingestopt moeten hebben. Ze zijn echt geen plekje vergeten, de vloer, de muren, de plafonds en de inrichting was één en al schittering.
Toen ik naar huis wilde regende het natuurlijk voor de verandering… voor het weer had ik hier niet naartoe gehoeven dus.

Ook nog even afgelopen weekend een communie meegemaakt hier, want de dochter van vrienden van de fam. deed dit voor het eerst. Zo dat is wel iets om even meegemaakt te hebben hier zeg. Het leek wel een bruiloft! Goed eerst met zijn allen naar de kerk en daarna naar een kasteel met alle familie en vrienden en eventjes gekletst onder het genot van wat hapjes. Daarna door naar de eettafel, 55 mensen, en heerlijk gegeten.
Daarna naar Albalate (waar wij ook een vakantiehuisje hebben), even omgekleed in spijkerbroek ;) en even flink lol gemaakt op zo’n stier, en levend tafelvoetbal. Deze dingen hadden ze gehuurd en in de tuin geplaatst. Wederom weer een superdag!!!

Mijn Spaans gaat ook echt super!!! Op vakantie was ik ook echt blij dat ik een aardig woordje spreek en kan ook al echt wel met iemand in het Spaans praten. Alleen als ze allemaal tegelijk en razendsnel praten, nee dan kan ik het niet meer volgen. Maar als ze het dan vervolgens wat langzamer in het Spaans uitleggen begrijp ik het!!! Wie had dat ooit kunnen denken?

Maarja heb het echt nog super naar mijn zin, over 3 weekjes krijg ik lekker bezoek van me zussie en dan nog 2 maandjes hier en dan weer op naar Nederland.

Nou ik probeer het niet te lang te maken, omdat jullie dan misschien halverwege mijn verhaal afhaken ofzo… Tot over 3 maandjes!!!

Liefs y un beso Ingrid

Ps: meer foto’s komen snel, die staan nu nog op de camera van Carlos

  • 07 Mei 2007 - 22:07

    Noel:

    Heey Ingrid,

    Gefeliciteerd nog!!!!!!!!!!

    Fijn dat het zo goed gaat daar! Hier aan de andere kant van de wereld gaat het ook prima maar de afgelopen dagen hadden we ook Nederlands weer. Dat is niet zo heel fijn als je heel de dag veldwerk aan het doen bent, maarja. Ga nu weer spullen inpakken voor een hopelijk droger dagje werken in het veld!

    Veel plezier daar.

    Groetjes Noel

  • 09 Mei 2007 - 09:44

    Carla:

    lieve ingrid.
    weer een heel verhaal hoor, en ook lekker wezen varen, leuk he in een bootje samen,gelukkig heb je nu ook mooi weer na al die regen,geniet er maar van want hier is het niet zoveel met het weer.en je hebt het ook leuk gehad in Barcelona wel een hele trip met een klein autotje,maar zo te horen heb je het wel overleeft.
    ik moet ook even zeggen dat je de groeten krijgt van noorjte en fleurtje en ze vragen mij de hele tijd wanneer je weer mee gaat wandelen, maar ze geven je hierbij ook een hele grote lik .
    liefs van mama

  • 10 Mei 2007 - 09:05

    Jeroen:

    hee Ingrid,

    alles gaat goed zo te horen. En je boft nu natuurlijk, met het mooie weer. t Zit nu tegen de 30 gr aan? Heerlijk. Hier is t..ja laten we zeggen iets minder weer. Alle regen die in maart en april niet is gevallen komt er nu in een paar dagen uit...Maar je zult zien: het mooie weer komt wel weer terug en dan zal de zon weer volop schijnen :)
    Afgelopen weekend hier weer 5 mei gevierd in Wageningen, was natuurlijk weer top. En met de laatste dag mooi weer was het extra genieten.

    Jij bezoekt wel de culturele hoogstandjes van Madrid zeg! El Palacio Reál ziet er wel goed uit ;) En lekker gevaren!! Eigenlijk moet je nu natuurlijk op het strand zitten!

    Goed, ik spreek je wel weer een keer. Tot die tijd, muchos gusto y goce!! Hasta la vista! Jeroen

  • 10 Mei 2007 - 20:09

    Ils:

    heey ingrid
    we hebben ff geruild van weer, ik dacht die ingrid zit in spanje die moet ook ff spaans weer he! nou 30 graden bij jullie zag ik!! echt beterr... hier weer naar een treurige 15 graden met regen :( bah!! mijn examens komen eraan ieks.. duim voor me in juni!!
    veel plezier nog he!!
    xxx

  • 10 Mei 2007 - 22:33

    Joost:

    hee Ingrid

    Wat leuk om je aan de telefoon te hebben gehad, ik zei nog dat ik wat zou zeggen dat en sorry dat ik niets van me heb laten horen afgelopen keren.
    Het is wel echt mooi dat je het zo naar je zin hebt en Spaans is toch wel wereld nr 2 of 3. Daar kom je der wel mee beter dan ik in argentinie die eigenlijk niks leerde. Jij beleeft echt mooie dingen ziet barcelona nog meer dan behalce de ramblas zoals met mij. Ook nog een beetje cultuur mama kan trots zijn. Ik zou der nog 1 foto met jou voor een kerk bij doen dan is ze echt blij en dan kan je los gaan in de kroeg. Op zoek naar de ware gringo :P

    HEEL ERG VEEL PLEZIER NOG!!!
    geniet van de laatste maandjes!!
    geef de familie een knuffel en slaap lekker

    kus

  • 12 Mei 2007 - 07:55

    Opa Harrij:

    Lieve Ingrid Natuurlijk je hele verslag weer gelezen.Ik ben inmiddels weer thuis want het weer was zo slecht in Spanje en de accomodatie viel ook erg tegen Maar ik ben van de regen in de drup beland hier,Je hebt het dus erg naar je zin Heerlijk toch!!! Ik ben enkele jaren geleden ook in het park van Gaudi in Barcelona geweest Ik heb er erg van genoten want het was toen ook prachtig weer En dan de Rambla niet te vergeten!!Ik zag in Spanje net zo.n mooi meisje als jij !!! Ze leek zo op jou dat ik dacht dat jij het was!! Maar dat kan natuurlijk nooit want er is er maar een zo mooi en lief als jij!!Er bestaat gewoon geen tweede. Nou een mooi compliment he! Ik ben een gelukkige opa met zo.n ondernemende kleindochter.Ik wens je alle liefs en goeds en geniet er van!! Leuk dat Marielle komt!! Liefs en een pakkerd van mij Opa Harrij

  • 13 Mei 2007 - 14:13

    Mariëlle:

    Lieve Ingrid,

    Zo hier weer eens een berichtje van mij.
    Hier gaat alles eigenlijk wel goed. Nog maar een paar weekjes en dan heb ik alweer vakantie!! Komende week nog Hemelvaart, die week daarop Pinksteren (heb ik zin in :):)!!), dan nog een week en dan begint de toetsweek alweer.

    Fijn dat het zulk mooi weer is bij jullie, hier is het echt heel slecht. Vandaag is het de beste dag: 17 graden en bewolkt met buien; gezellig he. Nu heb jij wel mooi weer maar wij niet.. Nu mogen wij wel weer mooi weer hoor, het heeft alweer lang genoeg geduurd.

    Nou, ik hoor nog wel wat van je, en alvast tot Pinksteren!

  • 15 Mei 2007 - 08:57

    Henriette:

    hoi Ingrid,

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je zoveel kunt ondernemen! Het weer is nu eindelijk beter bij jullie dus geniet er maar lekker van! De maanden vliegen zo voorbij he! Jeetje nog maar 2 maanden en dan kom je alweer naar huis! Zal dan ook wel weer een hele omschakeling zijn.
    Wij zijn afgelopen week naar Borkum geweest (een waddeneiland dat bij Duitsland hoort) en hebben heel mooi weer gehad. We hebben er veel gefietst en ontzettend genoten.
    Deze week zijn Lotte en Maarten nog vrij en Jurrien moet naar school, helaas....
    Vandaag is onze trouwdag en gaan we lekker uit eten! MMM.
    Jij nog hele fijne weken en tot gauw!

    Liefs van Henriette

  • 23 Mei 2007 - 16:48

    Monika:

    chica, leuk verhaal weer en erg leuk die foto's! al die leuke weekendjes weg met je familie; mazzelaar! Binnekort zwembaden open dus dat gaat helemaal goed komen denk ik zo. Heel veel plezier met je zusje dit weekend en ik laat je nog wel weten of ik mee ga zondag na Rastro.
    un beso y un abrazo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 32806

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: