Zooo de tijd vliegt voorbij... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Zooo de tijd vliegt voorbij... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Zooo de tijd vliegt voorbij...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 Maart 2007 | Spanje, Madrid

Lieve Allemaal,

Dat is een tijd geleden, zo'n 3 weken. Maar de tijd vliegt hier, zit hier alweer 6 weken, maar dat is alleen maar goed toch! Ik heb het hier dan ook nog steeds naar mijn zin. Al mis ik natuurlijk wel een hoop, maar dat is normaal. En omdat het hier zo goed en leuk is maakt dat weer een hoop goed.

Inmiddels zijn we 2 weekenden naar het vakantiehuis van de familie geweest. Na een stevige rit door de bergen over de bergweggetjes met een gemiddelde snelheid van 110 km per uur!!! kwamen we aan en het is echt een huis. Groter dan het appartement waar we in wonen. De hele urbanisatie is prachtig, midden in de bergen. Ook is er een heel grote rivier die door de bergen stroomt. Dat zag er allemaal prachtig uit, de zon scheen ook heerlijk dus dat maakte alles nog mooier :) Het enige jammere was dat ik mijn camera op dat moment niet bij me had dus heb helaas geen foto van dit mooie uitzicht kunnen maken, maar die komt nog wel! We hebben deze weekenden lekker gerelaxt en veel gegeten (in weekenden doen ze hier niet anders). Het eten is hier ook heel erg lekker, waardoor je dus automatisch meer eet. Op zondag eten we meestal Paella en dat is ook erg lekker, zolang ik geen konijn hoef te eten :P Ik moet er niet aan denken mijn eigen konijntjes te eten...

Inmiddels ook mijn spaanse cursussen volledig gestart, dat gaat echt goed. Ik kan me steeds beter verstaanbaar maken in het spaans. Al gaat het luisteren een stuk beter dan spreken, waardoor ik soms niet het antwoord kan geven wat ik zou willen. Maar vergeleken met toen ik hier kwam (dat was echt 0,0) gaat het erg goed. Bij één cursus mocht ik al een niveau hoger, vandaag voor de eerste keer. Dat was vrij pittig, maar dat vond ik eigenlijk wel fijn. Echt wat geleerd.

Ondertussen ben ik zo'n beetje aan alle gewoonten gewend. Al verbaas ik me nog steeds over dingen, maar dat zal wel zo blijven denk ik. Maar waar ik maar niet aan kan wennen is het verkeer hier in Madrid, dat is echt hopeloos. In elk straatje (hoe smal ook) staan zoveel mogelijk aut's geparkeerd. En als er meer past dan één rij dan maken ze er gewoon een tweede rij naast, met als gevolg dat de eerste rij niet meer wegkan en de rijbaan ontzettend geblokkeerd wordt. Ook al staat er een bord dat er niet geparkeerd mag worden, wordt er gewoon geparkeerd. Van de week zag ik voor het eerst dat er zo'n bord stond en de hele stoeprand vrij was van auto's en ik verbaasde me erover, bleek dat het voor een politiebureau was.
Naast de geparkeerde auto's zijn ook de rijdende auto's hopeloos. Ze proberen elk leeg plekje op de rijbanen te benutten en rijden nooit recht op de rijbaan... Heb dan wel mijn rijbewijs maar denk niet hier ooit te gaan rijden.
Ook kan ik maar niet wennen aan de spaanse televisie. Alles, maar dan ook alles wordt gesynchroniseerd, verschrikkelijk. Dus niks op televisie kan ik echt volgen...

Het weer begint hier echt al heerlijk te worden, lekker voorjaar. Zo tussen 11 uur en 4 uur is het echt heerlijk. 'S morgens kan het nog wel koud zijn, maar als dan de zon goed gaat schijnen in de middag geniet ik daar echt van!

Verder heb ik het prima naar mijn zin, voel echt dat ik mijn draai heb gevonden hier en nu dat ik naar school ga heb ik ook weer een goed ritme in mijn leven;) Ik merk nu weer dat er te weinig uren in een dag kunnen zitten... heerlijk :D

Aanstaande zaterdag ga ik met wat andere meiden voor het eerst op stap in 'the city that never sleeps' ben erg benieuwd!!!

Veel liefs

  • 01 Maart 2007 - 15:24

    Joost:

    Hee ingrid

    Mooie dingen beleef je daar. Uitgaan met vriendinnen (niet te veel drinken he)!! Nu komen ook alle gringo's uit alle hoeken en gaten om zo'n mooi Hollands meisie aan de haak te slaan veel succes en PLEZIER daarmee :D:P
    Mooi dat de spaanse lessen goed gaan is wel handig als je dat kan. Kan je een keer een brood halen bij de bakker als je wil (je weet het niet...)
    Ik mis heir nu wel een beetje die constante gilmlach die ik kon bellen en zien om me heen, dat is wel jammer. Maar heb zelf gezegd dat je dit moest doen en het ook Fantastisch zeg je zelf MOOIE DINGEN!!
    Tentamen periode begint hier nu dus dat wordt weer gezellig even blokken in de UB (omdat school leuk is)

    Heel veel plezier nog en kus aan de familie

    knuffel aan ANA

    Kus

  • 01 Maart 2007 - 16:33

    Jet Schrander:

    he Ingrid,

    Wat fijn dat je je draai gevonden hebt en dat je het zo naar je zin hebt! het is ook fijn dat je zoveel onderneemt: zo zie je ook veel van het land. Wij zijn zaterdag teruggekomen van wintersport en het was weer heerlijk: we hebben een week lang prachtig weer gehad met diep blauwe luchten. De sneeuwkwaliteit was wat minder (meer dan 50cm sneeuw lag er niet) maar we hebben gelukkig goed kunnen skien. 'S morgens waren we al om half 9 op de piste en de lessen duurden tot 3 uur waarna we ook nog lekker zelf gingen skien. Maarten heeft het ook erg leuk gevonden en wilde zelfs de laatste 2 dagen na de skiles nog skien! Hij heeft zijn angst volledig overwonnen!
    Jurrien gaat als een speer naar beneden en ook bij Lotte ging het steeds beter. We hebben het erg leuk gehad allemaal en missen Oostenrijk wel! Vooral nu het hier zoveel regent en we echt de hele dag weer binnen moeten zitten. Gelukkig wordt het bij jullie al beter weer en kun je lekker genieten!
    Tot horens maar weer!

    Liefs van Henriette

  • 01 Maart 2007 - 17:52

    Joke De Deugd:

    hoi ingrid.

    wat leuk, dat je het zo naar je zin hebt.
    volgens mij heb je ook hele goede mensen getroffen en heb je daar veel vrijheid. mis je je hondjes niet een beetje? dat zal wel denk ik, maar geniet er daar maar van, want het is zo weer voorbij.hier is het ook 10graden,maar wel met veel wind. ik verlang er ook naar om weer in het voorjaars zonnetje te kunnen zitten.wij zijn met omar vorige week bij de DA geweest.hij liep weer mank, heeft weer osteopillen gehad voor 4 weken en dan terug komen. nu gaat het weer goed. het blijft een zorgen hondje. moet erg uitkijken, en niet laten rennen op nat gras.verder is het een sneetje, hij wordt steeds liever. heel veel plezier daar en wacht op je volgende bericht. kusjes en een natte lik van omar.

  • 02 Maart 2007 - 10:50

    Carla:

    lieve ingrid
    al weer even geleden dat we elkaar gesproken hebben maar de wapcam is in bestelling kunnen we lekker praten samen, fijn dat jij je lekker vermaakt de hele dag en dan ook nog studeren, wij zitten nu op franse les en ik moet je zeggen het is best pittig,en denk dan aan jou dat het voor jou toch ook niet altijd eenvoudig moet zijn.
    En je bent al weer een tijdje weg,maar je nieuwe kamer is alweer gereed.
    hier gaat alles goed Noorjte is van haar blaasontsteking af gelukkig maar want dat was wel vervelend voor haar.
    nou meid nog veel plezier en tot hoorens maar weer
    lieve groeten van mama

  • 06 Maart 2007 - 17:03

    Opa Harrij :

    Hallo lieve Ingrid We hebben enkele dagen geleden even gechat maar nu toch nog even een klein berichtje. Het gaat allemaal naar wens heb ik door Nu geniet maar vam alle nieuwe ervaringen.Dat probleem van het parkeren in Spanje ken ik maar al te goed Er is totaal geen controle op.Op de gekste plaatsen staan de auto, Dat is vooral in de grote steden.Zelfs op voetgangersoversteekplaatsen. Ik heb ook genoten van de Spaanse zon Die scheen elke dag volop in Fuerteventura. Ik zou zo wel eens naar je toe willen komen. Ik ga half april tot eind Mei naar Templo Dat is bij Cambrils Net even te ver van Madrid Anders wist ik het wel!! Nu lieve Ingrid veel spaanse indrukken en leer maar goed je Spaanse les Dan kom ik het bij jou weer leren Liefs en xxxxx OPa harrij

  • 07 Maart 2007 - 16:36

    Mariëlle:

    Lieve Ingrid,

    Zo hier van mij ook weer eens een berichtje.
    Zoals je net op de webcam wel zag gaat het hier uitstekend, evenals met de hondjes :). Ze kennen je naam nog!
    Mooie foto's trouwens, en dat vakantiehuisje ziet er ook niet zo klein uit..

    Nou, ik zou zeggen vermaak je nog maar en geniet er maar van, en we spreken elkaar snel weer!

  • 13 Maart 2007 - 15:38

    Monika:

    Heeee !!
    Was lekker he zo int park!! Even zoeken werd beloond ;)

    Zie je dit weekend :D

    Liefs

  • 14 Maart 2007 - 08:29

    Jeroen:

    hee Ingrid!

    hoe is t ermee? begint t al volop zomer te worden daar? hier in ieder geval wel lente. Tis echt top weer!! helaas elke dag van half negen tot vijf...Jij hebt t vast heel wat beter! Ga je nog vaak zwemmen? Nog uitgeweest met vriendinnen? Je zult je vast wel vermaken!
    Leuk dat Mariëlle nog bij je langskomt! Ik wil ook nog wel een keer komen ;) We spreken hier nog wel over!! Tot die tijd: muschas plezieros en adios!
    Jeroen

  • 14 Maart 2007 - 23:35

    Ingrid:

    Hier gaat nog steeds alles geweldig!!!! Geniet hier volop :D:D:D
    Ik wilde even zeggen dat ik het echt tof vind dat jullie elke keer weer leuke reacties plaatsen, dankjewel daarvoor!! Dat jullie toch aan me denken. Ik denk ook veel aan jullie!!

    Hier begint t weer echt heerlijk te worden, heb al verschillende middagen lekker in t zonnetje doorgebracht. Maar t schijnt dat het overal een beetje is... heerlijk toch!! Schrijf binnenkort weer even een leuk bericht met foto's.

  • 20 Maart 2007 - 11:54

    Noël:

    Heey Ingrid,

    Helaas ben ik nogsteeds niet weg. Als ik zo al die verhalen hoor wil ik ook weg!! Als je terug bent mag je me wat spaans bij brengen. Want ik ga waarschijnlijk voor mijn tweede stage naar Nicaragua!!
    Heel veel plezier daar!
    Groetjes Noël

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 32797

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: