Het gaat nog steeds goed!!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Het gaat nog steeds goed!!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Het gaat nog steeds goed!!!!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Februari 2007 | Spanje, Madrid

Hola

Alles gaat nog steeds goed hier, begin mijn draai hier steeds beter te vinden. De weg rondom huis ken ik inmiddels en de metrowegen etc. Alleen mijn Spaans schiet nog niet echt op, dus kan me nog niet echt verstaanbaar maken. Alleen simpele zinnetjes en als de ander rustig terugpraat. Maarja het is al meer dan wanneer ik hier kwam :P
Afgelopen dinsdag voor het eerst naar school geweest, dus heb weer wat nieuwe dingen geleerd. Ik heb 2 immigrantencursussen gevonden, allebei 2 dagen per week, dus in totaal 4 dus dat is mooi. En het is nog gratis ook! Ga even kijken hoe dit bevalt en anders start ik 1 maart met een andere cursus...

Vorige week dinsdag was Mar jarig, ze moest de hele dag werken, maar kwam eerder terug dan normaal ondanks de drukte. Toen hebben we de cadeautjes gegeven en daarna lekker uit eten geweest bij de Italiaan. Hoewel de bediening bagger was (we kregen na elkaar eten) was het eten heerlijk.
Zaterdag vierde we het voor de hele familie, dus dat was weer heel gezellig. Ook was er weer veel te eten tijdens lunch. Mar had prachtige cadeaus gekregen...

Afgelopen woensdag had ik het briljante idee om naar het Prado museum te gaan... Alleen was Ana die nacht ziek geworden dus moest ik thuis blijven. Naja zit hier nog lang genoeg, dus nog genoeg dagen om naar het museum te gaan dacht ik zo!!

veel Liefs Ingrid

  • 09 Februari 2007 - 14:04

    Joost:

    Hee Ingrid

    wat mooi dat je al meer Spaans spreekt, dat is meer dan ik ooit heb gekunt... Je bent dus al lekker aan het cruisen door Madrid, is het weer eigenlijk al wel weer iets beter of niet??
    Ik ga nu voor een week op skivakantie dus dan zal ik even niks zeggen. Les Deux Alpes altijd mooi :D
    Heel veel plezier nog daar in het moooie Spanje ik spreek je over een week!!

    Kus

    P.S lekker ding hoor die Ana :P


  • 10 Februari 2007 - 10:17

    Carla:

    lieve ingrid
    je hebt er weer een paar mooie foto,s bij leuk gezinnetje om te zien,hopelijk gaat het met de spaanse les nog lukken.
    en kun je de familie ook zo goed volgen.
    heel veel sucses ermee en tot hoorens maar weer.
    lieve groeten van je mam



  • 10 Februari 2007 - 22:14

    Mayra:

    hey ingrid alles goed.ik heet mayra en zit zelf ook in madrid ik zoek een beetje contact met andere au pairs om soms gezellig wat leuks te doen.Ik ga maandag naar spaanse school in madrid. nou ik hoop dat je het nie erg vind dat ik je ff wat stuur en dat het je leukt lijkt om een xtje te gaan stappen ofzo ik hoor wel van je groetjes mayra

  • 11 Februari 2007 - 16:10

    Jeroen:

    hee Ingrid!
    het spaans moet je ook stap voor stap leren. t zal steeds sneller gaan ;)
    Is t n btje mooi weer daar in de méditerranée? Hier iig niet op t moment...maar komt goed :D
    have fun en leef je uit!
    groetjes!

  • 13 Februari 2007 - 11:15

    Ingrid:

    Het weer gaat hier wel, vandaag is het weer lekker warm (rond 12 graden)maar zondag heeft het veel geregend. Hier regent het gelukkig niet zo veel! hoop dat de lente snel begint! hier en bij jullie!
    Veel plezier op skivakantie!!! Joost en Jet (en fam.)! :P Geniet ervan en doe geen rare dingen!

    kus

  • 13 Februari 2007 - 11:25

    Ingrid:

    Hoi Mayra,

    Leuk dat je ook au-pair bent in Madrid. Lijkt me erg gezellig om eens iets leuks te gaan doen. je mag me ook mailen ingridvanengelen@hotmail.com
    hoop nog wat van je te horen

  • 13 Februari 2007 - 21:10

    Linda:

    Heey Ingrid,

    Zo te zien gaat alles goed met je! Fijn om te lezen. Leuk ook om de foto's te bekijken. Ik vindt trouwens wel dat Ana en jij een beetje op elkaar lijken. haha Hopelijk komt het met je Spaans ook nog goed. Maar dat zal vast wel. Hier in Geldrop/Heeze gaat het ook toppie; Carnaval is in aantocht! Jippie!!

    Groetjes Linda

  • 24 Februari 2007 - 15:36

    Kris:

    Hee Ingrid, btje laat van mij dat ik er iets op zet maar dat betekent niet dat ik je al vergeten ben! Hier net terug van de wintersport en niks gebroken :D Jij red je daar wel merk ik! Nou ik blijf je verhalen volgen :D kus Kris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 32798

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: