Mijn eerste week... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Mijn eerste week... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

30 Januari 2007 | Spanje, Madrid

Lieve Allemaal,

Ben hier nu iets meer dan een week en het bevalt me allemaal heel erg goed!! Omdat Ana pas om half 6 uit is heb ik elke dag tot die tijd vrije tijd. Afgelopen week ben ik het centrum van Madrid een beetje wezen verkennen en heb ik met Hilde (een andere Nederlandse au-pair) wat gedronken. Ook ben ik naar Parque del retiro geweest, dat was echt prachtig. Dat dit midden in het centrum ligt is echt onvoorstelbaar. Heb daar lekker een paar uurtjes gewandeld, maar liep nog niet te ver. Omdat ik mezelf een beetje ken en dan de weg vervolgens niet meer terug kan vinden :P

Mijn overige bagage (omdat ze hadden gezegd dat ik 15 kilo extra mee mocht nemen had ik dit gedaan, ik kwam op het vliegveld en toen mocht het toch niet) hebben mijn ouders opgestuurd en is gelukkig afgelopen vrijdag aangekomen. Ben blij dat ik nu alles heb...

Afgelopen zaterdagavond was ik voor het eerst alleen thuis met Ana, dit ging heel erg goed. De ouders gingen naar een begrafenismis en kwamen daarna met hun vrienden naar ons huis. We besloten om te gaan schaatsen en hebben daarna een hapje gegeten daar (om half 12, was toen over mijn ergste honger heen) en heb me erg geamuseerd.
Afgelopen zondag ben ik met Hilde naar El Rastro geweest, een grote markt. Ik heb een leuke tas gekocht en een ketting. Dit was erg gezellig. Daarna ging ik door naar het metrostation, vlakbij het huis van vrienden van de familie. Daar stonden Mar, Carlos en Ana op mij te wachten en van daaruit zijn we naar die ander familie gegaan. Ze hebben ook een au-pair, jill en ze komt uit Hamburg. We hebben hier heerlijk gelunchd en toen we hier weggingen gingen we nog even op bezoek bij de ouders van Mar, omdat ze hier vlakbij wonen.

Dus ook dit weekend weer genoeg gedaan en me erg geamuseerd. Gisteren moest ik voor het eerst de hele dag op Ana passen, maar dit ging heel erg goed en we hebben erg veel plezier gehad.

Van de week wil ik nog naar een museum gaan en ga met Jill wat leuks doen! Dus ik vermaak me hier prima!

veel liefs Ingrid

  • 30 Januari 2007 - 12:17

    Noël:

    Heey Ingrid,
    Klinkt allemaal erg leuk en als lekker eten de hele tijd! Hopelijk vind je iets waar je spaans kan leren. Adios Noël

  • 30 Januari 2007 - 12:50

    Joost:

    Wat fijn dat je tas weer is binnen gekomen. Eindelijk de voltallige klerenkast overgevlogen je wil natuurlijk niks vergeten :P:P Blijf plezier maken en leef je leven en geniet!!!

    P.S geef van mij maar een knuffel aan ana

  • 30 Januari 2007 - 13:28

    Carla:

    zo daar is ingrid weer leuke foto,s zeg en een mooi park nou zo te horen vermaak jij je wel.
    lieve groeten van je mam

  • 30 Januari 2007 - 13:50

    Erik Kunnen:

    Hoi, Ingrid

    Leuk om te lezen dat je het prima naar je zin hebt. Geniet ervan!

    Groetjes
    Erik, Ellen, Kim en Bram


  • 30 Januari 2007 - 14:39

    Ilse:

    heey ingrid echt kei leuk dat je het naar je zin hebt!! ik zou dat niet vol kunnen houden hoor, haha nou veel plezier nog, wanneer ga je nu spaans leren??
    xxx

  • 30 Januari 2007 - 15:05

    Maaike:

    Hey Ingrid!
    Ik zag je op msn en ik dacht, zal eens even naar haar site toe gaan :D Erg leuke foto's. Ik vind het echt super knap van je dat je dit zo alleen durft! Ik wens je ook heeel erg veel plezier, deze reis zal je voor altijd bij je houden!
    x maaike (van de drijfveer :D)

  • 30 Januari 2007 - 18:35

    Joke De Deugd:

    hoi ingrid.

    leuk, dat je het zo naar je zin hebt, en fijne mensen om je heen, waarbij je veel plezier hebt. wij zijn net oma en opa geworden, van een klein dochter haar naam is nikki. heel veel liefs en je weet het een natte lik van omar.

  • 31 Januari 2007 - 10:42

    Jeroen:

    qué eres?
    zo te zien heb jij t wel naar je zin! je hebt t goed voor elkaar volgens mij. lekker de omgeving verkennen en mensen ontmoeten! Muchas alegría!! Hasta luego

  • 02 Februari 2007 - 12:04

    Rossario:

    Lieve, Ingrid
    Supper dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er maar van!
    Heel veel -xxx-jes dikke zoen Rossario

  • 02 Februari 2007 - 19:31

    Opa En Oma:

    Lieve Ingrid,
    Hebben vaak aan je gedacht,daarom aan henriette gevraagd om je site te kunnen bekijken.
    wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat alles goed gaat met je.
    Nog veel genieten en pas goed op jezelf.liefs en groeten van ons uit Aruba

  • 04 Februari 2007 - 17:08

    Mary:

    he meisje hoe gaat het met je. bedankt voor je kaartje. fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. we missen je wel hoor. de groetjes van iedereen en tot snel xx

  • 09 Februari 2007 - 08:55

    Henriette:

    hoi Ingrid,

    leuke foto's! En fijn dat je het zo goed naar je zin hebt!
    Wij hebben gisteren de eerste sneeuw gehad! De kinderen en wij hebben er even snel van genoten, want helaas is de sneeuw nu weer helemaal verdwenen.
    Hoe is het weer bij jullie? Wordt het al wat warmer en zonniger?
    Fijn dat je ook Nederlandse meiden hebt ontmoet waar je mee optrekt! Lijkt me toch best vermoeiend om de hele dag engels te spreken: is dan ook heerlijk om even Nederlands te praten lijkt mij.
    Nog een weekje en dan gaan we lekker skien! Ik zal aan je denken op de skipiste!!

    Liefs van Henriette (en de rest van de familie natuurlijk)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 32806

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: