Aangekomen!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Aangekomen!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Aangekomen!!!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

22 Januari 2007 | Spanje, Madrid

Lieve Allemaal,

Ik ben heel goed aangekomen, ik heb een geweldige familie. Vanaf moment nummer 1 werd ik opgenomen en voelde ik me erg op mijn gemak. Ana is een erg leuk meisje, ze wil vanalles met me doen en vanalles vertellen en vragen. Nadat ik zaterdag had uitgepakt, de familie een beetje heb leren kennen zijn we gaan wandelen om de buurt te verkennen. Er zijn heel veel winkeltjes in de buurt, een locotory (om te internetten, maar ik doe het gewoon draadloos in het appartement via een ander appartement) een zwembad en de school van Ana is dichtbij.

Daarna hebben we gelunchd en heb ik mijn cadeautjes gegeven. Mens erger je niet vond Ana erg leuk en het eten (peperkoek, dropjes en stroopwafels) vonden ze erg leuk. Daarna heb ik even geslapen (aangezien ik er vermoeiende dagen en nachten op had zitten) en daarna zijn we bij de familie van Mar op bezoek geweest. Ana wilde mij heel graag laten zien. Het was erg gezellig en ook dit is een hele leuke familie. Ook hier voelde ik me erg op mijn gemak ondanks dat ik de taal niet spreek. Mar vertaalde veel voor me.

De volgende dag (zondag) zijn we naar de broer van Carlos gegaan omdat zijn dochter Irene 21 werd. Dat was ook heel erg gezellig en heb lekker gekletst met Irene, zij spreekt ook engels. Er waren ook hondjes en het was fijn om even beestjes te zien;). We hebben samen gelunchd (pff ik zat bomvol daarna), dat doen ze heel uitgebreid, wel 5 gangen ofzo, maar wel erg lekker. Ik heb allerlei nieuwe dingen geprobeerd en het was erg goed allemaal. Ook de familie was erg aangenaam... Rond een uur of 7 gingen we naar huis omdat Ana nog moest studeren voor school. Ze is pas tien, maar ze moet echt studeren en heeft al vakken als scheikunde, wiskunde. Ook neemt ze haar eigen boekentas mee en moet ze een uniform aan. Het lijkt voor mij op het eerste gezicht een beetje als onze middelbare school.

Vandaag (maandag) heeft Mar vrij genomen om met mij een aantal dingen te regelen. We zijn naar de dokter geweest om te vragen hoe het zit als ik iets heb. Daarna zijn we boodschappen wezen doen om dingen te halen die ik graag wil eten. Aangzien zij smorgens ontbijten met koekjes, cakejes etc... en 's middags eten ze heel uitgebreid warm (maar als ik alleen thuis ben gaat mijn voorkeur toch uit naar een boterham) dus hebben we brood gehaald. Beleg is hier bijna niet, maar kaas hebben we gekocht, hollandse kaas. Er is ook Spaanse, maar die vind ik niet zo lekker.
Na de boodschappen zijn we nog naar het zwembad geweest (binnenzwembad) om te vragen hoeveel het kost als ik wil gaan zwemmen etc. Ook zijn we nog naar een tabakwinkel geweest om voor het ov te vragen. Ik kan een maandkaart kopen en voor 25 euro kan ik onbeperkt reizen door Madrid. Zeker als ik straks naar school ga heb ik dit nodig. Ook zijn we nog naar de bieb geweest en heb ik een biebpasje gekregen.

Goed een heel verhaal, maar het zijn ook nogal wat indrukken. Ik moet ook constant engels praten en constant opletten en focussen. Ik moet er echt aan wennen. Ze eten anders (wel lekker, maar toch) heel erg laat etc. Het is heel normaal om hier in een appartement te wonen, ze hebben geen kapstok, je hangt je jas in je kast. Als je op bezoek gaat leggen ze je jas ergens neer. Alles doen ze met de auto, zelfs als het maar 10 minuten lopen is. Parkeren is dus ook erg moeilijk. Ook gaan ze steeds met de lift.. als ik alleen ga, ga ik lekker lopen en met de trap haha.

Dit was het wel zo'n beetje denk ik. Een heel verhaal. Morgen begint het normale leven, ben benieuwd hoe het dan gaat lopen. Ik ga het dan even rustig aan doen denk ik.

Veel Liefs Ingrid

  • 22 Januari 2007 - 16:10

    Joost:

    Hola

    Fantastisch het is net of ik weer in argentinie ben. Altijd blijven lachen he dan komt het wel goed :) NU gaat het echte leven beginnen. Mooie spaanse mannen en helemaal geen zorgen aan je hooofd, behalve zo'n lief ninja (tje). Heel veel plezier en geniet ervan

    Hasta Luego

  • 22 Januari 2007 - 16:12

    Ilse:

    heey wat leuk dat alles naar je zin is!! zal zeker wel wennen zijn ja maar dat komt vast allemaal goed! 25 euro voor een maand ov is echt vet goedkoop!! nou heeeeeeel veel plezier daar nog en ik hoor t wel weer
    xxx ilse

  • 22 Januari 2007 - 18:07

    Carla:

    lieve ingrid wat een verhaal zeg je hebt al veel meegemaakt en wat een leuk meisje om te zien en Mar heeft toch maar mooi vrij genomen om jou overal naar toe te nemen ik denk dat je het heel erg getroffen hebt.
    Noorjte mist jou heel erg toen ik vertelde dat ze de groeten van ingrid kreeg en een knuffel pakte ze haar kip en liep naar boven toe om naar je kamer te gaan maar helaas er was niemand toen kwam ze maar beteuterd naar beneden.
    dus bij deze dan een lik van noor en fleur en ga maar lekker genieten van dat warme madrid hier is het toch maar koud.

  • 22 Januari 2007 - 20:54

    Paul En Ellen En Kid:

    Hallo Ingrid,

    Fijn om te horen dat je het zo leuk vind. Goed om te horen dat je zo leuk bent op genomen in het gezin. Niet te veel eten anders kennen we je over een half jaar niet meer terug.
    Laat van de week de meiden wel iets schrijven

    groeten Paul


  • 22 Januari 2007 - 23:52

    Ingrid:

    wat leuk dat jullie allemaal reageren!! Ik zal idd niet teveel eten, daar pas ik wel voor op! ik heb genoeg tijd en ruimte om te sporten dus dat komt ook wel goed.
    Ach die arme Noor... Tja de kamer is nu leeg ja. jammer dat ze me niet meer wakker komt maken. Geef haar maar een extra dikke knuffel van mij!!
    Lachen zal ik zeker blijven doen hoor!

    xxxIngrid
    ps: hier is het ook koud...brrr en het regende vanmorgen. het was maar een paar graden vandaag en een nasty wind.

  • 23 Januari 2007 - 10:40

    Opa Harrij:

    Lieve Ingrid Wat heb ik vanmorgen leuk met je gesproken Ik heb net mama gebeld en die gaf mij jouw eigen site adres op.Vandaar even een berichtje nu.Ik hoop dat je veel ervaring opdoet en natuurljk ook Spaans leert spreken Dat is toch wel makkelijker daar En ik zei je al misschien kan ik dan ook nog wat van je leren.Ook al zijn we beiden erg wijs ""haha""!! we kunnen elkaar toch nog wel de les lezen !!!!Nou vermaak je goed daar Ga veel indrukken op doen Veel naar musea en ik zal jouw belevenissen blijven volgen Veel liefs van Opa Harrij

  • 23 Januari 2007 - 14:23

    Mariëlle:

    Lieve Ingrid,
    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! En ook een leuke foto trouwens :).
    Toen jij net weg was waren we bezig op jouw kamer met de doos inpakken enzo, en toen kwam Noortje bij jou op bed liggen. Daarna bleef ze gewoon liggen, terwijl wij allang weg waren, daar heeft ze dan ook nog wel een tijdje gelegen.
    Aan Fleur merk je verder echt niets. Die snurkt nog net zo hard door als dat ze eerst deed.
    Hier is het trouwens heel koud geworden sinds jij weg bent, het vriest! Brr....

    Nou, ik hoop dat je je verder nog vermaakt, en ik spreek je nog wel een keer ;).

    Mariëlle

  • 24 Januari 2007 - 16:38

    Monika:

    Hola Ingrid,
    Ik heb net je verhalen gelezen, wat leuk allemaal! Je kent mij niet, maar ik vertek over een maand naar Madrid om daar vervolgens 5 maanden stage te gaan lopen. Misschien leuk om in contact te komen? Ga ook helemaal in mn eentje namelijk!
    Mijn email is la_uniqa_chica@hotmail.com.
    Ik zal het leuk vinden om wat van je te horen!
    Groetjes Monika

  • 24 Januari 2007 - 21:34

    Henriette:

    hola Ingrid,

    zo ik ben weer helemaal bij! Ik vind het ontzettend fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! Je brengt uiteindelijk toch een tijd in het gezin door en dan is het wel heel belangrijk dat het goed klikt! Wanneer begin je met je spaanse lessen?
    Maarten heeft afgelopen zondag zijn C diploma gehaald! Knap he! Hij zwom echt kei goed!
    Heel veel plezier daar in Madrid!

    Adios!

  • 25 Januari 2007 - 14:21

    Noël:

    Hola

    Klinkt als een goed begin en dat was toch het halve werk!
    En dan maar snel Spaans leren.
    Adios Noël

  • 25 Januari 2007 - 19:02

    Ingrid:

    Nogmaals gefelicteerd Maarten!!! Echt supergoed!!!
    Het spaans leren gaat gestaag, de letter is bekend gemaakt van de cursus. Vanaf de 'B' gaan ze mensen toelaten en aangezien mijn achternaam begint met een 'V' begint kan ik het wel vergeten. Er zitten ongeveel 300 mensen tussen mij en zoveel plaatsen ze echt niet.
    Nu moet ik iets anders gaan zoeken (en dus veel meer gaan betalen) helaas... en mijn bagage is nog steeds niet aangekomen..
    Verder is het allemaal wel heel goed hoor! vermaak me prima, ben vandaag naar parque del retiro geweest. Echt prachtig. foto's komen nog!
    Liefs Ingrid

  • 26 Januari 2007 - 12:29

    Anouk (maassluis :P):

    hey Ingrid,

    Wat fijn dat je het daar leuk hebt! Ik ga je weblog volgen hoor! Haha toch peperkoek meegenomen in plaats van ontbijtkoek :P. Nou heel veel suc6 nog met al dat spaans leren!

    xx Nouk

  • 26 Januari 2007 - 13:35

    Carla:

    he dat is niet zo mooi dat van die cursus,maar is het niet zo dat ze bij elke letter een aantal plaatsen verloten want dat zou anders niet eerlijk zijn voor veel mensen maar ik zal voor je duimen. fijn dat je het naar je zin hebt verder.

  • 26 Januari 2007 - 14:47

    Ilse:

    is je bagage niet aangekomen? :| dus je hebt helemaal geen kleren enzo? das lastig.. :(
    hier sneeuwt het!
    xxx ilse

  • 27 Januari 2007 - 13:26

    Anke:

    begage nu wel aangekomen? ik heb gelezen dat je al een klein beetje spaans kan !!!!
    als goed met mij ik hoop dat het ook goed gaat met jou ik hoop dat je nog veel plezier gaat beleven stuur snel iets terug

  • 27 Januari 2007 - 13:30

    Anke:

    sorry nog iets vergeten te vragen wat heeft ana voor cadeau gekregen (kon ik niet zien)

  • 29 Januari 2007 - 18:41

    Lotte:

    heey Ingerid
    leuken websit! hoe is het daar? ik hoop dat je het er leuk hebt.ik mis je er ben heel erg blij met het spel.ook heb ik jou op de achtergrond op mijn telefoon staan. Lukt het al een beetje met je spaans?Nog heel veel plezier in Spanje!

    Heel veel groetjes van Lotte ( en de rest )

  • 31 Januari 2007 - 14:11

    Lotte:

    Heey
    bedankt voor de leuken email.Met mij gaat alles goed.Gelukkig dat je het daar ook zo leuk hebt.En nog heel veel plezier in spanje heel veel groetjes van lotte(en de rest naruurlijk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 32798

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: