Arrived in Paradise.... :D - Reisverslag uit Vacoas, Mauritius van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Arrived in Paradise.... :D - Reisverslag uit Vacoas, Mauritius van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Arrived in Paradise.... :D

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 April 2011 | Mauritius, Vacoas

Vorige week dinsdagavond alles ingepakt voor de grote reis, waarvoor ik net alles zaterdags had ingepakt om te verhuizen naar Geldrop. Inmiddels ben ik wel gewend om in te pakken, dus het was ook allemaal zomaar klaar. Woensdagochtend vroeg opgestaan en toen bleek toch wel dat ik er helemaal klaar voor was. Toen ben ik met mama samen naar Düsseldorf gereden om daar Sarah te ontmoeten en samen naar Mauritius te vliegen!
Na het inchecken hebben Sarah en ik nog een koffie gedronken nadat we door de douane geweest waren en voordat we het vliegtuig ingingen. Daarna nog even wachten en voor we het wisten zaten we in het vliegtuig naar Dubai, waar we een tussenstop mochten maken. In Dubai hadden we er al een 6,5 uur durende vlucht opzitten en hadden we ieder al drie films gekeken; het was dus wel even tijd om de benen te strekken. Weer maar even een koffie gehaald en na drie uur wachten weer terug het vliegtuig in. ’s Morgens, op donderdag, landden we om half 10 plaatselijke tijd (half 8 Nederlandse tijd) na ongeveer anderhalf uur slaap en stond ons netjes een lift te wachten naar wat ons onderkomen zou worden voor de komende tijd.

Eenmaal in ons verblijf aangekomen, wat hier een gasthuis heet, bleek dat we toch wel erg moe waren. Niet alles konden we dus meer positief zien of relativeren; we hadden beiden even rust nodig. Na eventjes boodschappen gedaan te hebben en even een dutje gedaan te hebben zag ik het allemaal weer helemaal zitten! Wat besefte ik het geluk en de waardering dat ik hier mag zijn en dit alles mag meemaken, heerlijk! Helaas heeft Sarah het nog niet zo naar haar zin en moet ze nog erg wennen: ze mist vooral haar thuis en haar vertrouwelijke mensen om haar heen. Het is ook de eerste grote reis die ze maakt, dus ook wel weer begrijpelijk. Omdat ik daar niet zo’n last van heb en al heel snel overal van geniet, maakt het dat tussen ons samen wel lastig… hopelijk wordt dat nog beter de komende tijd!
Na een dagje te hebben gerust zijn we vrijdags naar het kantoor van de Mauritian Wildlife Foundation (MWF) geweest, wat ook een hele onderneming was. Prachtig vond ik het om met de bus te gaan waar ik met mijn hoofd tegen het dak loop, en welke nog ouder zijn dan degene die we in de Beekse Bergen rijden. Supergoedkoop is het wel: €1,50 ofzo voor een rit van 2,5 uur… (tja met de auto waarschijnlijk een half uurtje maarja…)

Eenmaal aangekomen in Vacoas hebben we even het centrum verkend, maar daar bleek niet zoveel te zijn, dus zijn we te vroeg naar het kantoor gegaan waar we hartelijk ontvangen werden door Debby en Vikash, waar we al eerder contact mee gehad hadden over de mail en over skype. Daar zijn we voorgesteld aan iedereen en hebben we ons onderzoek nog eens doorgenomen, waarna ik eigenlijk pas weer besefte dat we hier voor studie zijn en niet voor vakantie…
Daarna stond ons weer een heerlijke busreis te wachten (die overigens minder wam is als je denkt; als je de bussen in de BB gewend bent!) met heerlijke lokale mensen die het prachtig vinden dat wij gewoon met de bus gaan ipv met de taxi :D Volgens mij vallen we wel enorm op, Sarah met haar blonde haar, en ik met mijn lengte, maar ach daar kan ik me allang niet meer druk om maken!
Zaterdags zijn we mee geweest op een tour op het eilandje Ile aux Aigrettes (IAA), waar wij ons onderzoek gaan afnemen. Om toch de tour te evalueren, is het handig om te weten hoe de tour in elkaar zit. Het was een erg interessante toch, maar wat was het warm en vochtig!!! Het enige wat ik nog was op een gegeven moment was een plas zweet haha. Gelukkig bleek de tour na 1,5- 2 uur voorbij te zijn en mochten we op de boot weer terug naar het vasteland waar het weer heerlijk waaide! Daarna terug naar huis gelopen (inmiddels waren we weer afgekoeld), boodschappen gedaan en lekker gegeten. Zondags zijn we naar het strand geweest en hebben we heerlijk gerelaxed. Na een paar uur hadden we het beiden weer gezien (tja ik kan ook niet lang stilzitten), hebben we een koffie (jaja) gedronken en zijn weer met de heerlijke ouderwetse bus teruggegaan. Omdat we vergeten waren groenten te halen zijn we ’s avonds heerlijk uit eten geweest. Dat kost hier overigens bijna niets: onder de €10 euro kun je hier voortreffelijk eten, simpel eten zelfs onder de €5 pp.

Maandagochtend weer naar IAA om daar nog een tour mee te maken (gelukkig kon ik nu de warmte al wat beter verdragen) en ’s middags na een heel lange lunch nog de echte tour met het hoofd van de rangers, Caren, gelopen. Rond een uur of vier ging iedereen weer naar huis en was Caren zo vriendelijk om ons wat groente te brengen, want hier was het maandags een officiële feestdag (en dus waren de winkels nog steeds dicht). Wederom weer heerlijk gegeten!
Het gaat hier dus prima met mij en ik heb het zoals gewoonlijk weer heerlijk naar mijn zin! Ik ga mij hier de komende 11 weken wel vermaken :D Vreemd dat ik nu in het paradijs ben, wat zovelen het noemen… blauwheldere zee, koraalriffen, groen, prachtige natuur, heerlijk eten, geweldige mensen en ga zo maar door! Ik voel intens geluk…:D

Verder nog even praktisch: Je mag me altijd smsen, maar ik zal je niet zo snel terug smsen want dat is een beetje prijzig vanuit hier (ontvangen kost me niets). Mailtjes ontvangen is altijd leuk, hoewel ik mijn mail niet zo vaak zal lezen, omdat ik hier niet continu internet tot mijn beschikking heb dus wees erop voorbereid dat mijn reactie soms wat op zich kan wachten. Verder mijn verblijfadres voor degenen die dat leuk vinden om te weten:

Ingrid van Engelen
Pensionnat Orient
Rue des Hollandais
Mahebourg
Mauritius

  • 05 April 2011 - 07:19

    Raldi:

    Hey, het klinkt echt goed! Heb je daar ook al plaatselijke wildlife gezien?
    Groetjes aan Sarah.
    X

  • 05 April 2011 - 08:14

    Lies:

    Jeeeej! Wat 'n genot om daar te zijn, zoals je het beschrijft! Heerlijk... Terwijl wij hier in Hollandia altijd warm, zonnig weer willen, is het bij jullie bijna te warm?! Tot snel weer een bericht! Veel plezier en wijsheid in het paradijs gewenst..:-)
    Liefs Lies

  • 05 April 2011 - 10:53

    Lisanka :

    Chick, ik ben jaloers! Lekker in de zon op een tropisch eiland <3 En het gemak waarmee jij je aanpast: moet je van genieten hoor! Ik had net als Sarah last van heimwee. Wel een geluk dat ze iemand heeft waarmee ze samenwoont, altijd wel een gesprekspartner. Bij mij duurde het wel vier weken... maar toen het over was, was het ook volop genieten. Dus steun haar wel een beetje hoor, dat heeft ze vast hard nodig ;)

    Nu wacht ik nog op foto's van je mooie paradijsje...

  • 05 April 2011 - 17:06

    Shari:

    Dit klinkt super! Geniet er lekker van meis en zet 'm op he!

    xxx

  • 07 April 2011 - 20:36

    Oma:

    Lieve. Ingrid,

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad en het prima naar je zin hebt,maar hadNiet anders verwacht.
    Ik hoop dat ook je reisgenote haar draai zal vinden ,maar met jou. Gaat dat zeker lukken
    Benieuwd naar je volgende mail en foto 's natuurlijk.veel liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 32793

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 15 Juni 2011

Afstuderen in Mauritius

03 September 2010 - 06 Februari 2011

Stage in Chester Zoo

03 Mei 2010 - 10 Mei 2010

Rome

20 Januari 2007 - 04 Augustus 2007

Au pair in Madrid

Landen bezocht: