Veilig thuisgekomen, maar niet vanzelf... - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Veilig thuisgekomen, maar niet vanzelf... - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Veilig thuisgekomen, maar niet vanzelf...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

11 Mei 2010 | Nederland, Geldrop

Maandag
We zijn vroeg wakker, om 9 uur lopen we langs de standaard supermarkt. Even snel wat brood kopen, salade en een appel. Onze lunch en ontbijt ;).
Vandaag hebben we geen plannen, we moeten wachten tot we kunnen vliegen. Helaas was dat nog best een onzekere factor.
Na het ontbijt voor de Santa Maria Maggiore zijn we langzaam naar Republica gelopen. Eerder geslenterd want we waren echt helemaal kapot.
Op Republica de Basilica (tja ik schrijf dit dus dinsdag..weet ik de naam niet meer..) di santa Maria degli Angeli bekeken. Hele grote mooie kerk, maar we hadden er al zoveel gezien! Dus toen zijn we maar weer naar buiten gegaan en zijn we op een terras beland. Terras was van Mac met uitzicht op Republica, toch koste de cappuccino maar 1 euro. Het kan dus wel! Daar ongeveer een uur gezeten en toen langs termini weer terug naar Santa Maria Maggiore gelopen en weer een hele tijd gezeten in de heerlijke zon.
We hadden onze koffers in het hostel gelaten zodat we geld bespaarden. We hadden er alleen niet aan gedacht dat het hostel tussen 12.00 en 16.00 'dicht' zou zijn. Dus om 13.00 schrokken wij heel erg en zijn we toch aardig snel naar het hostel gelopen. Gelukkig was er nog iemand aanwezig! Wij helemaal blij.
Toen maar besloten om gewoon naar het vliegveld te gaan, we moeten toch wachten en in Rome konden we niets meer doen omdat we zo uitgeput waren.
Dus met koffers naar Termini gelopen en daar kaartje gekocht en op de trein naar Fiumicino gestapt.
Op Fiumicino aangekomen was het al wat kouder, de luchthaven ligt ook aan zee..misschien is dat logisch.
Daar aangekomen gingen we even checken hoe zwaar onze grote koffer was. Die was 21,7 Kg. De aardige man zei dat er nog 1 kilo uit moest. Gelukkig had Ingrid dit even voor het inchecken gedaan.
Dus..koffers en tassen open en spullen in handbagage doen. We hoorden toen van twee Nederlandse meiden dat als we samen hadden geboekt, ipv ieder apart, wij wel 30 kilo in de grote koffer mochten stoppen en beide 1 stuk handbagage mee mochten. Nu dus maar 20 kg en beide 1 stuk handbagage.
Onze handbagage zat vol toen we incheckten, Liesbeth had een grote koffer en een grote tas en Ingrid een trolly en een mini handtas.
Inchecken ging goed, toen moesten we nog langs een mens en die zei dat we maar 1 stuk handbagage mee mochten. Dus ingrid moest die handtas nog ergens in kwijt. Zucht.
Liesbeth was ondertussen al aardig geirriteerd door die koffer en gewicht. Neem je een grote koffer mee, kan er haast niets in!
En nu dus deze vrouw, ze kookte. Maar goed..
Door de douane ging goed en toen mochten we zitten.
Onder het genot van gesmolten chocolade en veel foute foto's maken, koelde Liesbeth al aardig af.

Om 18.06 zouden wij gaan vliegen, om ons heen hoorde wij steeds verhalen over Nederlanders die al in het vliegtuig zaten en toch niet vertrokken omdat Easyjet al haar vluchten had geannuleerd. Sommigen hadden dit zelfs twee keer meegemaakt. Toen we in de rij stonden voor het boarden stonden achter ons Nederlanders die aardig pessimistisch waren, best vervelend. Maar goed..We hadden allebei een schietgebedje in de bezochte kerken van de afgelopen middag gedaan, dus het zou wel goed komen.
Hakuna Matata (je hebt geen zorgen! Zorg maar dat je geniet) zingend gingen we het vliegtuig in en jahoor! We stegen op :D..
Blij dat we vlogen waren we allebei in slaap gevallen. Even later werd Liesbeth wakker omdat ze afval kwamen ophalen, Ingrid was ook weer een beetje wakker. Het was denk ik 21:10 toen opeens leek het net op het vliegtuig ging remmen. Gas terug ofzow..dus vroeg Liesbeth zich hardop af wat er nu gebeurde. Tegelijk dat ze dat zei zag Ingrid een Stewardess de cockpit in rennen en even later er weer uit komen...
Luchtverkeerleiders in Dusseldorf hadden onze piloten aangeraden om op Keulen te gaan landen omdat Dusseldorf zijn vliegveld gesloten had. Of nouja, aangeraden. We moesten wel.
15 minuten later stonden we aan grond in Keulen en nog geen 10 minuten later hadden we onze koffers en zaten we in de aankomsthal van Keulen vliegveld.
Dus....
Liesbeths ouders stonden op Dusseldorf en gelukkig wouden ze naar Keulen rijden, anders waren we pas om 23.45 in Dusseldorf i.p.v 22.30.
Als snel zagen we een vertrouwde auto aankomen rijden en was Liesbeth heel erg blij om haar ouders weer te zien en Ingrid heel blij om ze ook te zien!
Heerlijk in de auto! Toen op weg naar Eindhoven, want Liesbeths vader wou Ingrid thuis afzetten.

Liesbeth en ik hebben de afgelopen week veel lol gehad om het zinnetje van Jochem Meijer ("ik snap er niks van "http://www.youtube.com/watch?v=91OO2BeZRkY").
Dan liepen we ergens en wisten we niet waar we waren en dan zei Ingrid heel serieus 'ik snap er niets van' en dan was het steeds weer dat zinnetje van Jochem Meijer wat we er achter aan zeiden. De hele week kwam het zinnetje zonder dat je het doorhad wel eens terug.
Nu zaten we eindelijk lekker in de auto en dachten we naar huis te gaan. Maar voorin ging er iets mis, verkeerde weg in gereden of zoiets.
De moeder van Liesbeth vond het vreselijk en haar vader bleef er koel onder, we hadden ondertussen wel een rondje Keulen gereden ;).
Opeens zegt haar moeder: ik snap er niks van!
En ja hoor..Ingrid en ik opeens in de lach :D. Gelukkig kon iedereen er om lachen.

Om 0.00 waren we in Geldrop en om 2:15 in Hoogeveen. Heerlijk gedouched, in bed gesprongen en er echt van genoten!!! Volgende dat weer vroeg op om te werken!

Het was echt een superweek, we hebben het samen heel gezellig gehad, veel lol gehad, lief en leed met elkaar gedeeld. Kortom onze vriendschap weer wat versterkt! Mooie dingen gezien en heerlijk bijgekomen. Ik kan er weer even tegenaan!
Ik zou het zo weer doen, blij dat ik Rome nu gezien heb :D Op naar de volgende stedentrip(s) ;)

Liefs Liesbeth en Ingrid

• 11 Mei 2010 - 20:56

Henriette:

hoi Ingrid,

ik heb je verslagen gelezen. wat hebben jullie veel gezien en beleefd. Rome lijkt me echt de moeite waard.
    tot gauw!

• 12 Mei 2010 - 14:03

Lisanka:

Kreeg ik zomaar mail van jou uit Rome! :D
    Gelukkig ben je veilig thuis gekomen en heb je een toffe reis gehad! Ik heb zelf ook heel erg genoten in Tsjechië :D
    En de volgende stedentrip... dat wordt Chester/Liverpool/Manchester met mij 8-)

• 12 Mei 2010 - 15:24

Opa Harrij:

Lieve Ingrid Je reisverslagen heb ik natuurlijk met veel interesse gelezen Bedankt ook voor je kaart Je bent een engel !! Fijn dat je zo genoten hebt Door bezoek aan het vaticaan en alle kerken zul je ongetwijfeld veel innerlijke schoonheid hebben gekregen De buitenkant was toch al prachtig!!! Ik bel nog over 30 mei Liefs Opa