Komen we nog wel thuis door de vulkaan???? - Reisverslag uit Rome, Italië van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Komen we nog wel thuis door de vulkaan???? - Reisverslag uit Rome, Italië van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Komen we nog wel thuis door de vulkaan????

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Mei 2010 | Italië, Rome

Zaterdag
Vandaag werden we wakker in een kamer die opeens helemaal vol stond met tassen! Gister avond zijn er, toen wij sliepen, opeens 4 jongens bij gekomen. Beetje apart opstaan, tussen al die ontblote bovenlijven ;).
Het was ondertussen al half 10 en we wouden toch nog wel wat zien van Rome. Snel onder de douche gesprongen en ontbeten. Ons plan de campagne is het capitool te bezoeken. Hier stonden de eerste gebouwen van Rome, het ligt dus naast het Forum Romanum. Het gebied wordt het capitool genoemd. Het grote witte gebouw is echter een monument voor Victor Emmanuel, de eerste leider van het verenigd Italie. Heel boeiend he!
Eerst nog even boodschapjes gedaan bij onze favoriete supermarkt en binnen een half uurtje stonden we aan de voet van het monument. Daar weer trappen beklommen en genoten van het uitzicht!
De kerk van Santa Maria in Aracoeli hebben we bekeken en ook hebben we uitgebreid geposeerd op de trappen aan de voorkant van deze kerk. Toen was het alweer 13.00 en zijn we voor het monument gaan zitten. Hier hebben we even heerlijk pauze gehouden en een paar lekkere broodjes gegeten. Het monument is een mooie plek voor bruidsparen om foto's ta laten maken, dit was een leuk schouwspel om te zien. Wij zijn zelf ook nog vaak gevraagd om een foto van iemand anders te maken, zelfs van een stel die mijn zonnebril even wou lenen. Erg grappig..

Na de pauze, via een omweg (door het boek van Ingrid, toch tijd om een mailtje daarheen te sturen), zijn we naar het Piazza del Campidoglio gelopen, een mooi plein ontworpen door Michelangelo. Aan dit plein grenzen 3 kastelen waarin het Capitolijnse Museum gevestigd is. Hier zijn we dan ook naar binnen gegaan en hebben de wolf die Romulus en Remes voedt gezien en beelden van o.a. Medusa. Er stond zo veel, dat we er op een gegeven moment wel genoeg van hadden.
Het leuke van dit museum is dat alle drie kastelen ondergronds verbonden zijn. Zo liepen we onder het plein van Michelangelo door en konden we o.a. genieten van een mooi uitzicht op het Forum Romanum van onderuit Palazzo Nuovo.
Al met al was het leuk om deze musea te zien, maar vonden we het niet bijster interessant.

Wat nog wel even leuk is om te noemen is dat het hier stikt van de Nederlanders. Door dit feit hebben Ingrid en ik al aardig genante momenten beleeft. We staan nu quitte..
Mijn genante moment was in de koepel van de Sint Pieter. Ik wou een hele mooie foto maken, maar er kwamen net twee jongens aan lopen. Ingrid stond achter mij en ik zei tegen haar (hard op):'Ingrid, ik kan een hele mooie foto maken, maar dan met die twee lelijke jongens'. Dat waren dus Nederlanders die mij dus heel goed verstonden. Ze zeiden zelfs 'nee' toen ze langs liepen..oepsie..
Vandaag was Ingrids genante moment. We hadden het museum gezien en ik was al klaar met mijn tas uit een kluis te halen terwijl Ingrid nog even bezig was. Er stonden twee andere jongens (lees: knap) bij ons in die kleine ruimte hun kluis te vullen. Toen ik aanstalte maakte om weg te lopen zei Ingrid: 'Ik moet nog even naar de WC hoor!', waarna ik zei:' Je bent net al naar de WC geweest!'. (Ik liep ondertussen al weg) Ingrid antwoordde met luide stem hier op:' Ja maar nu moet ik iets anders doen'. Waarna deze knappe jongens breed stonden te grijnzen/lachen. Ook Nederlanders dus! Zelfs nu ik het typ moet ik nog lachen, ookal stond ik er niet bij.

Ja, het is wat hier in Italie. Op de terug weg even bekeken of morgen ook de supermarkt open is, en dat is tie!
Nu dus even een rust puntje in de dag. We merken dat onze benen steeds sneller moe zijn! De hele dag lopen zijn we niet meer gewend. Ook de dingen om je heen maken je moe. Een week Rome is dus meer dan genoeg.
Goed Ingrid is weer wakker en ik denk dat ik ook weer aardig opgeladen ben om weer even lekker naar buiten te gaan.
(Liesbeth)

Zaterdagavond
Inderdaad weer opgeladen na een schoonheidsslaapje zijn we ons wat gaan opfrissen, schone kleren aangedaan en de deur uitgestapt. Op weg en op zoek naar een heerlijk eettentje. Volgens onze reisgids (capitool) moest er aan de andere kant van rome een heerlijk en goedkoop tentje zitten. Na een half uur lopen en daar te zijn aangekomen zat het helaas helemaal vol, tja dat is eigenlijk alleen maar een goed teken maar reserveren zat er voor ons niet in. We zijn dus verder gelopen en kwamen ergens buiten te zitten achter een familie Nederlanders en omringd door kinderen. Na een heerlijke, maar toch wel erg dunnen pizza gegeten te hebben en een liter wijn gedronken te hebben besteldden we nog een overheerlijke huisgemaakte tiramisu. Uiteindelijk, na daar een hele tijd gezeten te hebben zijn we op zoek gegaan naar een leuke wijnbar oid.
We liepen een rondje op zoek naar een gezellige plaats, waarna we uiteindelijk uitkwamen in een coctailbar. Heerlijke coctail gedronken, maar gezien de prijs zijn we toch maar weer verder gehopt. Weer een stuk gelopen en we kwamen langs heel wat mensen die ons drinken aan wilden bieden. Na een tijd zijn we in een spaans barretje terecht gekomen en hebben nog een liter sangria naar binnen gewerkt. Tja je raad het al, we konden na twee liter wijn dus niet meer echt recht lopen en we hebben ontzettende lol gehad op weg terug naar het hostel. Nog meer lol kwam toen we aankwamen in het hostel om 3 uur 's nachts en niet meer konden stoppen met giechelen. Hopelijk hebben we niet teveel mensen lastiggevallen :$

Wel heerlijk geslapen overigens :D

Zondag

Vanochtend uitgeslapen, maar dan ook echt uitgeslapen (tot 11 uur). Iedereen was al weg dus we hadden mooi het rijk voor ons alleen. Heerlijk schoongewassen en fris de stad ingelopen. Heerlijk ontbeten en gelunched in 1 en daarna op weg gegaan naar Piazza Navona. Mooi wat rondgekeken en toen op weg naar het Pantheon. Een tempel die later gebruikt werd voor het katholicisme met een gat in het dak waardoor de duivel uit ontsnapt te zijn. Daar aangekomen bleef mijn camera vol te zijn dus eerst nog even foto's weggegooid en nu zuinig gedaan met de foto's die we nog konden maken.

Daarna verder gestrompeld naar de trevifontijn, heerlijk een ijsje gegeten en een muntje met onze rechterhand over onze linkerschouder gegooid om te zorgen dat we nog eens terugkomen. Vervolgens weer langzaam richting hostel gelopen, nog ergens een wijn gedronken (14 euro voor 2 wijn, vanwege het uitzicht, echt van de zotte maarja) boodschappen gedaan en heerlijk gegeten.

Al met al hebben we niet meer zoveel gedaan, we zijn een beetje op en uitgeput van de hele week. Veel gelopen, veel gezien en veel gedaan. Eigenlijk vinden we het best zo en we hadden ons al helemaal verheugd op lekker badderen bij paps en mams thuis, schone wc's en normaal NLs eten. Of dat allemaal gaat zoals gepland is nog even afwachten, want we horen net dat Rome de hele dag al zijn vluchten vandaag gecancelled heeft en de vliegvelden in Zuid Duitsland ook langzaam aan het dichtgaan zijn...

We kijken morgenvroeg nog maar even en hopelijk kunnen we morgen terugvliegen en tja anders zijn we genoodzaakt onze vakantie te verlengen....

(Ingrid)

• 09 Mei 2010 - 20:56

Oma Henny :

Lieve Ingrid ,ik heb al je versllagen gelezen en heb er van genoten ,het verbaast me wat je allemaal in een week kan doen en zien ,je hebt denk ik een paar schoenen versleten ,wens jullie een goede terugreis en hoop de vulkaan zich rustig houdt ,veel liefs van Oma