Dagje dierentuin in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu Dagje dierentuin in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Ingrid Engelen - WaarBenJij.nu

Dagje dierentuin in Rome

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 Mei 2010 | Italië, Rome

Donderdagavond
Nou we hadden dus helemaal geen trek meer... beetje slecht, maar we hebben nog even snel een hamburger gescoord bij de Mac. Daarna op weg naar een leuke gezellige kroeg, dat viel niet mee. Alleen maar restaurants waren er te vinden, dat was dus erg jammer. Uiteindelijk maar bij een restaurant gaan zitten (na een half uur lopen) die ook aangaf een cafe te zijn. Nadat we besteld hadden (1 wijn en 1 cappuchino) werden we niet meer vriendelijk geholpen maar afgedankt met: 'is that all?' Naja je raad het al, wij zijn dus daarna weer weggegaan, met de bedoeling terug naar het hostel.
Bij de deur aangekomen regende het dat het goot en ik was mijn paraplu die ik gekocht had natuurlijk vergeten. We liepen een klein stukje waarna we even gingen schuilen. Liesbeth was het al snel beu en liep door, maar omdat ik niet kwam stopte ze bij het volgende afdakje. We waren allebei te koppig om naar elkaar toe te lopen, dus smst liesbeth mij dat we bij het tentje waar zij stilstond nog wel even een wijntje konden doen. Dus ik daar naartoe gerend in de stortbui. Even samen een wijntje gedronken, ditmaal staand om de kosten laag te houden (weliswaar piniot grigrio, bij ons te koop voor 2 euro bij de aldi maargoed) en daarna grote lol gehad.
Toch in de regen gaan lopen, met zijn tweeen onder een miniplu die halverwege kaduuk ging en er nog weinig stof overbleef om onder droog te blijven. Liesbeth op haar slippers door de straten die meteen blank staan en samen kleddernat geworden. We liepen zingend door de regen om de moed erin te houden. Plots komen we een vreemde man tegen tussen de auto's die iets vreemds aan het doen is (lees: zit aan zijn geslachtsdeel en roept ons na). Wij lopen snel door, maar komen nog een rare kerel tegen die maar achter ons aan blijft lopen en tegen ons Italiaans blijft praten. Ik zeg maar tegen Lies dat we snel door moeten lopen omdat ik het niet meer leuk vind. Plots draait Lies zich om en valt uit tegen die kerel: 'Go away, we don't want nothing of you!!!!!!') waarna hij nog wat mompelt en wegloopt.Daarna werd onze miniplu steeds kleiner en kleiner. Uiteindelijk gelukkig in het hostel aangekomen, wel bedruipt met zwembaden in mijn schoenen. Ach weer een ervaring erbij :D

Vrijdag
Goh het is alweer vrijdag, wat vliegt de tijd wanneer het leuk is... vandaag maar weer even rustig aan gedaan. 9 uur opgestaan, genoten van ons ontbijtje op de gang met toast en jam en een glaasje sap en richting metro gelopen om een bezoek te brengen aan de Dierentuin van Rome. In de metro aangekomen stond een rij voor de kaartjesautomaat van ongeveer een kwartier, toch maar aangesloten en uiteindelijk in de metro aangekomen en uiteindelijk ook in de Dierentuin.
In de dierentuin aangekomen was het niet echt druk, behalve dan wat schoolreisjes waarbij meteen goede herinneren uit Madrid opkwamen toen we daar een bezoek brachten aan de dierentuin waarbij alleen maar schoolreisjes waren. Bij de presentatie van de zeeleeuwen werd ik toen uit het publiek gehaald en de hele dag wisten al die kinderen mijn naam. Maar goed dat was alweer twee jaar geleden.
We hebben 'heerlijk' gelopen, weliswaar waren we erg moe van alle dagen veel lopen dus deden het rustig aan. Na de tuin helemaal gezien te hebben zijn we nog 2 uur op een bankje bij het olifantenverblijf gaan zitten. Heerlijk van de zon genoten (die toen eindelijk doorkwam) en van ons uitzicht. Daarna vonden we het wel best en zijn weer naar de metro gelopen op onze vermoeide voeten en benen (zeker na de trap opgelopen te hebben gister van meer dan 300 treden in Vaticaan).
Boodschappen gedaan en heerlijk even aardappelen gegeten met een salade en cup a soup (ook weer een geweldig idee van mams om die mee te nemen). Wijn erbij en wij waren helemaal gelukkig :D
Toen stootte ik alleen nog mijn teen, en met alcohol in het bloed is dat niet zo'n pretje. Het bloed stroomde echt uit mijn teen. Maargoed details daargelaten.
Al met al was het een rustige dag en we hopen dat we morgen weer meer energie en kracht in onze benen en voeten hebben om verder te wandelen door Rome, a beautifull place to be! Vanavond lekker op tijd te bed en dan zal Liesbeth morgen verhaal doen over morgen.... (hopelijk;))
(Ingrid)

• 08 Mei 2010 - 04:29

Carla:

lekkere meiden zijn jullie,het is wat.
    kijk maar uit voor al die vieze mannen gelukkig is het goed gekomen en zijn jullie niet gesmolten.
    toch nog veel plezier samen liefs